۱۰ آبان ۱۳۹۱، ۱۶:۰۴
کد خبر: 80395561
T T
۰ نفر

چند خبر كوتاه از استان گيلان

۱۰ آبان ۱۳۹۱، ۱۶:۰۴
کد خبر: 80395561
چند خبر كوتاه از استان گيلان

رشت - به مناسبت فرارسيدن عيد سعيد غدير خم، جمعي از كودكان مهدهاي كودك گيلان در آييني نمادين، اهانت به ساحت مقدس پيامبر اكرم (ص) را محكوم كردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین كودكان مهدهای كودك تحت نظارت بهزیستی استان گیلان با سر دادن شعارهای 'مرگ بر آمریكا'، 'مرگ بر اسرائیل' و 'ما فرزندان اسلامیم' اهانت به ساحت مقدس پیامبر اكرم (ص) را محكوم كردند.

همچنین به مناسبت هفته ولایت و فرارسیدن عید سعید غدیرخم، كودكان مهدهای كودك استان گیلان با برگزاری برنامه های مختلف این عید سعید را جشن گرفتند.

بیش از 13 هزار دانش آموز در 490 مهدكودك استان گیلان نگهداری می شوند.ك/2

********

رودسر- امام جمعه رودسر از افتتاح و بهره برداری حوزه علمیه خواهران این شهرستان فردا (روز پنجشنبه) به میمنت دهه ولایت و امامت با حضور جمعی از مسوولان كشوری و استانی خبر داد.

حجت الاسلام 'محمد حسین تقی زاده' روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: ساختمان نوبنیاد حوزه علمیه فاطمیه (س)رودسر در زمینی به مساحت 3500متر و با زیر بنای 2400متر در دو طبقه احداث شده كه برای انجام آن بیش از یك میلیارد تومان اعتبار از محل منابع حوزه های علمیه خواهران و كمك های خیران هزینه شده است.

وی مدت زمان اجرای این پروژه را شش سال ذكر و اظهار كرد: هم اكنون 130طلبه خواهر در رشته های علوم دینی شامل؛ فقه، تفسیر، اصول، اخلاق و علوم حدیث به تحصیل مشغول هستند.

وی یادآور شد: حوزه علمیه خواهران رودسر در سال 68توسط امام جمعه فقید این شهرستان ابوالشهدا جنیدی در یك ساختمان قدیمی فعالیت خود را آغاز و تاكنون فارغ التحصیلان خوبی را برای تبلیغ دین در عرصه های مختلف اجتماعی و تدریس در حوزه های علمیه خواهران تربیت كرده و در بعضی از سال ها پایان نامه های این حوزه رتبه های اول كشوری را بدست آورده است.ك/3

********

لنگرود - كاروان راهیان نور دانش آموزی دختران شهرستان لنگرود راهی مناطق دوران دفاع مقدس در جنوب كشور شد.

به گزارش روابط عمومی سپاه ناحیه لنگرود، این اعزام در راستای آموزش توجیهی دروس آمادگی دفاعی در قالب اعزام كاروان راهیان نور انجام شده است.

بر اساس این گزارش، 145نفر از دانش آموزان دختر دوره دبیرستان شهرستان لنگرود از امروز (چهارشنبه) به مدت چهار روز از مناطق عملیاتی جنوب كشور بازدید كرده و از نزدیك با دلاوری ها و ایثارگری های رزمندگان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند.ك/1

7286/ 7290/ 7288/ 603