۱۰ آبان ۱۳۹۱، ۱۳:۱۰
کد خبر: 80395197
T T
۰ نفر
كيفي سازي مدارس سما در دستور كار قرار دارد

ساري - معاون آموزشي ، پژوهشي و فرهنگي سازمان مدارس آزاد اسلامي (سما) كشور گفت : كيفي سازي مدارس و آموزشكده هاي سما در سراسر كشور ، يكي از اهداف و چشم اندازهاي آينده سازمان است.

' امان الله پیشوا ' روز چهارشنبه در حاشیه جشنواره اختراعات و پژوهش های مدارس سما كشور در قائمشهر ، افزود : هم اكنون 600 مدرسه با 60 هزار دانش آموز و بیش از 110 آموزشكده سما با یكصد هزار دانشجو در سراسر كشور فعال است و سازمان سما برای فراهم كردن امكانات و زیرساخت های پژوهش و تحقیقات در این مجموعه ها برنامه دارد.

وی ادامه داد : ارتقای سطح علمی كادر آموزشی با برگزاری كلاس های ویژه و تجهیز تمام مدارس سما به صورت ویژه به امكانات آزمایشگاهی از جمله اقدامات در این زمینه است.

معاون سازمان مدارس آزاد اسلامی كشور همچنین از افزایش مدارس و آموزشكده های سما سراسر كشور همگام با ارتقای كیفیت و امكانات خبر داد و گفت : تعداد مدارس و آموزشكده های سما در كشور در صورت نیاز و با ایجاد امكانات مناسب آموزشی و تحقیقاتی افزایش می یابد.

وی به اقدامات انجام شده برای تشكیل بانك اطلاعات و پژوهش های مدارس و آموزشكده های سما اشاره كرد و افزود : در این بانك اطلاعاتی تمامی اطلاعات مربوط به ایده ها و اختراعات دانش آموزان و دانشجویان سما كشور ثبت می شود.

پیشوا گفت : تشكیل بنیاد علمی دانش آموزان مدارس سما در قائمشهر برای نخستین بار در كشور ، ایده جدید و قابل استفاده برای دیگر واحدها است تا زمینه حمایت از امر پژوهش در این مدارس فراهم شود.ك/3

7329/1654