۷ آبان ۱۳۹۱، ۱۲:۱۷
کد خبر: 80390056
T T
۰ نفر

ميقاتي بزودي در دفتر خود حضور مي يابد

۷ آبان ۱۳۹۱، ۱۲:۱۷
کد خبر: 80390056

بيروت - 'نجيب ميقاتي' نخست وزير لبنان با رد هرگونه استعفاي خود و دولتش گفت كه از صبح فردا كار خود را در كاخ نخست وزيري آغاز خواهد كرد.

به گزارش ایرنا ، میقاتی روز یكشنبه در گفت و گو با روزنامه لبنانی 'النهار' گفت: استعفا در این شرایط هیچ معنا و مفهومی ندارد، چرا كه این اقدام به معنای قبول مسوولیت ترور 'وسام الحسن' رییس پیشین بخش اطلاعات نیروهای امنیتی لبنان خواهد بود.

وی با اشاره به اینكه شنبه هفته گذشته در یك كنفرانس مطبوعاتی از آمادگی خود برای استعفا یا هدف یافتن راه حل مشكلات موجود لبنان سخن گفته بود، ادامه داد: وقتی در مراسم تشییع وسام الحسن مسایل پیش آمده را مشاهده كردم، در تصمیم خود تجدید نظر كردم.

میقاتی گفت: استعفای دولت باید با هدف یافتن راه حل مشكلات صورت بپذیرد و در صورتی كه این استعفا سبب افزایش بحران شود، قابل قبول نیست.

وی تاكید كرد: جریان '14 مارس' در اقداماتی كه روز تشییع جنازه رییس پیشین بخش اطلاعات نیروهای امنیتی لبنان انجام داد، مسیر من به سوی استعفا را سد كرد.

نخست وزیر لبنان با تاكید بر اینكه با 'میشل سلیمان' رییس جمهوری در حال مشورت و ارتباط مداوم است، افزود: سلیمان نیز در حال مشورت با تمام گروه های سیاسی به منظور برگزاری جلسات گفت و گوی ملی است تا امكان دستیابی به راه حل بحران ها ایجاد شود.

گفته می شود میقاتی كه به منظور انجام اعمال حج به عربستان سعودی سفر كرده بود، امروز به لبنان بازگشته و به فعالیت های خود ادامه خواهد داد.

'فؤاد سنیوره' رییس فراكسیون 'المستقبل' در مراسم تشییع پیكر وسام الحسن با حمله شدید علیه دولت میقاتی، گفت: این دولت مسوول جنایت ترور وسام الحسن است و به همین علت باید بركنار شود.

نخست وزیر اسبق لبنان افزود: ما قبل از استعفای دولت میقاتی، حرفی با كسی نداریم و هیچ گفت وگویی با كسی انجام نخواهیم داد.

وی خطاب به میقاتی افزود: تو دیگر قادر به ادامه ریاست برای حمایت از جنایتكاران نیستی؛ آنها یكی از حمایت كنندگان دولت و كشور لبنان را كشتند، از این رو نمی توانی به جایگاه نخست وزیری بازگردی.

سنیوره در ادامه خطاب به مقیاتی گفت: باید طبق خواسته مردم لبنان از منصب خود كناره گیری كنی چون مردم دیگر خواستار ادامه كار دولت تو نیستند.

در پی این سخنان تعدادی از شركت كنندگان در مراسم تشییع جنازه وسام الحسن برای تصرف كاخ نخست وزیری و بیرون كردن نجیب میقاتی حركت كردند و درگیری شدیدی بین نیروهای امنیتی و طرفداران حزب المستقبل روی داد.

طرفداران گروه 14مارس لبنان سپس به سوی ساختمان نخست وزیری در مركز بیروت یورش بردند.

بعد از ظهر جمعه (28 مهر) یك خودور مقابل ساختمان یك بانك و 150 متر پایین تر از میدان 'ساسین' در منطقه 'اشرفیه' كه محل زندگی مسیحیان بیروت است، منفجر و طی آن وسام الحسن كشته شد.

خاورم**2024**1651