دانشجويان زمينه تبديل پژوهش ها به ثروت را فراهم كنند

كاشمر - سرپرست موسسه علمي كاربردي جهاد دانشگاهي كاشمر گفت : دانشجويان زمينه تبديل پژوهش ها به ثروت را فراهم كنند.

به گزارش ایرنا ، علی كاوه امروز در جلسه توجیهی ویژه دانشجویان جدید الورود جهاد دانشگاهی با اعلام اینكه تحولات دانشگاهی دهه چهارم انقلاب به نام دانشگاه‌های مهارت ‌آفرین و نوآور، تجاری‌ساز، دانش و ثروت‌آفرین نامگذاری شده، افزود: در تبدیل پژوهش‌ها به ثروت با مشكلاتی روبه رو هستیم كه این مشكلات توسط دانشجویان باید مرتفع گردد.

وی از دانشگاه به عنوان محفل تجربه‌آموزی یاد كرد و افزود: اگر در مسیر علم‌آموزی هدف و استراتژی مشخص باشد، قطعا برای تحقق اهداف، گام‌های موفقیت به آسانی طی می‌شود.

وی اظهارداشت :امروز دانشگاه‌های علمی‌ كاربردی با 43 واحد در سراسر كشور و 50 هزار دانشجو، اولین دانشگاه و بزرگترین موسسه غیرانتفاعی و غیردولتی است.

وی بیان كرد: با تشكیل موسسات آموزش عالی جهاد دانشگاهی در سطح شهرستان‌ها و استان‌های مختلف ، فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی خود را ادامه داد.

وی گفت : در دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی باید علاوه بر نشر و انتقال دانش و پژوهش، ایجاد خدمات تخصصی به تربیت نیروهای توانمند بپردازیم كه كه مبدا و معاد را فراموش نكرده و هدفشان از تولید ثروت، تقرب به خدا باشد.

وی افزود :جهاد دانشگاهی نهادی است كه بعد از انقلاب با فرمان رهبر كبیر انقلاب تاسیس گردیده و امروز در عرصه فرهنگ و دانش مرزهای را در نوردیده و رسالت‌های بزرگی را برای تحقق بخشیدن به جریان اصیل و عمیق انقلاب اسلامی در راستای اهداف نظام اسلامی بر دوش گرفته است.

وی از دانشجویان خواست با حضور در عرصه‌های مختلف علمی و پژوهشی و سخت كوشی در راستای تحصیل همراه با تهذیب نفس به اعتلای كشور كمك كنند.

7497/659