۲۸ مهر ۱۳۹۱، ۱۵:۲۴
کد خبر: 80377487
T T
۰ نفر
واكنش دو نماينده مجلس به سخنان رييس جمهور لبنان درخصوص سلاح حزب الله

بيروت - دو نماينده مجلس لبنان به سخنان رييس جمهور اين كشور درخصوص سلاح حزب الله واكنش نشان داده و سلاح حزب الله را ضامن امنيت كشور و حتي منطقه دانستند.

به گزارش ایرنا از بیروت، 'علی خریس' عضو فراكسیون 'آزادی و توسعه' وابسته به 'نبیه بری' رییس مجلس لبنان در مصاحبه با رسانه های خبری لبنان در واكنش به سخنان اخیر 'میشل سلیمان' رییس جمهور كه گفته بود 'دولت برای كنار گذاشتن سلاح های غیر رسمی كشور (چه نزد حزب الله باشد یا جریان های سلفی) تلاش می كند'، گفت: ما ضمن احترام به سخنان رییس جمهور یا هر مسئول دیگر لبنانی می گوییم كه تفاوت زیادی میان سلاح پراكنده در كشور و سلاح مقاومت وجود دارد.

وی افزود: موضع ما نسبت به مسئله سلاح روشن و واضح است و سلاح منتشر شده در مناطق و كوچه های مختلف لبنان باید كنار گذاشته شود چراكه عامل بروز فتنه در كشور است.

وی ادامه داد: ما به این سلاح نیاز داریم چراكه اسراییل همچنان به تهدیدهای خود علیه لبنان ادامه می دهد.

'فادی الاعور' عضو فراكسیون 'تغییر و اصلاح' مجلس وابسته به 'میشل عون' نیز در واكنش به سخنان اخیر رییس جمهور گفت: باید هرگونه سلاح غیر قانونی و غیر رسمی در كشور و سلاح های منتشر شده در خیابان های شمال، بیروت و بقاع لبنان برچیده شود، چراكه این نوع سلاح ها مایه دردسر مردم شده است ولی در مقابل باید بر سلاح مقاومت كه سلاح رسمی كشور لبنان است، تأكید كرد چراكه سلاح مقاومت ضامن حمایت لبنان در رویارویی با تهدیدهای رژیم صهیونیستی است.

اخیرا رییس جمهور لبنان خواستار تفاوت قائل شدن بین سلاح مقاومت و سلاح حزب الله شده بود و گفته بود كه سلاح غیرقانونی در شهرها باید جمع شود؛ ولو سلاح حزب الله باشد.

خاورم*2023**1030