۲۱ مهر ۱۳۹۱، ۲۳:۵۲
کد خبر: 80367220
T T
۰ نفر
مسكو ؛واشنگتن رااز فشار برچهار  روسي زنداني در آمريكا بر حذر داشت

مسكو-'ماريا زاخارووا' معاون اداره اطلاعات واخبار وزارت خارجه روسيه ، واشنگتن را از ادامه فشار بر چهار تبعه زنداني اين كشور در آمريكا كه مظنون به صدور قاچاق فناوري هاي نظامي به روسيه شده اند، برحذر داشت.

به گزارش ایرنا به نقل ازوزارت خارجه روسیه، زاخارووا عصرجمعه خاطرنشان كرد: وزارت خارجه روسیه با دقت اوضاع پیرامون اتباع روس دستگیر شده در هوستون درهفته گذشته را كه به صادرات غیرمجاز قطعات الكترونیكی متهم شده اند، پیگیری می كند.

وی افزود: سفارت روسیه درواشنگتن وكنسولگری این كشور درهوستون به اتباع زندانی روس برای دفاع ازحقوق و منافع خود كمك می كنند و با وكلای آنها در تماس هستند.

دادستان منطقه بروكلین نیویورك هفته پیش اعلام كرد هشت نفر درارتباط با قاچاق تجهیزات الكترونیكی جنگنده های آمریكایی به روسیه دستگیر شده اند و این افراد عوامل دولت روسیه هستند وقطعات به سرقت رفته وفناوریهای مربوطه درجنگنده های 'میگ -35 'روسی بكار گرفته شده است.

خانم زاخارووا خاطرنشان كرد: با چهار تبعه روس زندانی در آمریكا دیدارهایی برای ارائه كمك ها و رایزنی های كنسولی انجام گرفته كه در جریان آن مسایل مختلف از جمله شرایط حبس آنها مطرح شد.

معاون اداره اطلاعات و اخبار وزارت امور خارجه روسیه، گفت: متاسفانه دادگاه آمریكا به اطلاعات ارائه شده از طرف وكلای اتباع روس توجه نكرده و به بهانه های واهی از آزادی انها با قید وثیقه خودداری كرده است.

وی افزود: دیپلمات های روس به همراه وكلای بازداشت شدگان برای تجدید نظر درباره این حكم غیرعادلانه و پایان دادن به فشارهای روحی و روانی برای واداشتن آنها به اعتراف داوطلبانه تلاش می كنند.

مقام روس خاطرنشان كرد كه طرف روسی به دفاع از اتباع این كشور در جلسات دادگاه هوستون و نیز دادگاه نیویورك كه قرار است در آینده نزدیك به آن منتقل شوند، ادامه می دهد.

اروپام/2242**518**536