۲۱ مهر ۱۳۹۱، ۱۵:۲۶
کد خبر: 80366905
T T
۰ نفر
فساد اخلاقي جوامع غربي را به سرنوشت قوم لوط مبتلا خواهد ساخت

خوي، اروميه - امام جمعه خوي گفت: فساد اخلاقي جوامع غربي را به سرنوشت قوم لوط مبتلا خواهد ساخت.

حجت الاسلام و المسلمین سید رضی موسوی شكوری در خطبه های نماز جمعه خوی، افزود: فساد اخلاقی عامل اصلی غضب خداوند بر قوم سركش لوط بود كه منجر به هلاكت و نابودی آنان شد.

وی اضافه كرد: گسترش فساد اخلاقی و قانونی شدن اعمال شنیع هم جنس بازی در بعضی از كشورهای غربی، روزی به انحطاط كامل اخلاقی غرب منجر خواهد شد كه علائم و نشانه های آن از هم اكنون قابل مشاهده است.

خطیب نماز جمعه خوی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری مد ظله العالی به خراسان شمالی و تقدیر از استقبال تاریخی مردم از معظم له گفت: ضرورت دارد ابعاد مختلف این سفر بویژه بیانات و مواضع داخلی و بین المللی رهبری، پیامهای عملی این سفر به كارگزاران نظام، استقبال پرشور مردم و خنثی شدن تبلیغات و جنگ روانی استكبار علیه نظام را تحلیل گران مورد تحلیل و بررسی قرار دهند.

وی اظهار كرد: شناخت نقاط قوت و ضعف ، برنامه ریزی متناسب با شرایط ،رصد كردن حركت بسوی هدف و آگاه سازی مردم از نقشه راه و خطرهای پیش رو را از جمله وظایف و رسالتهای نخبگان جامعه از دیدگاه ولی امر مسلمین برشمرد.

حجت الاسلام شكوری افزود: مقام معظم رهبری با خطاب به مردم و مسئولان نظام جمهوری اسلامی ارزیابی دقیق از اوضاع كشور بدون شعار زدگی ،داشتن اراده راسخ، دارا بودن بر امید و نشاط و در نهایت كار و تلاش توام با هوشیاری را از جمله ساز و برگهای لازم برای حركت پرشتاب بسوی قله پیشرفت كشور برشمرد.

وی با اشاره به 23 مهر روز جهانی استاندارد انجام تحقیقات، تدوین استاندارد ها، بالا بردن كیفیت تولیدات داخلی، كنترل كیفیت كالاهای صادراتی و وارداتی را از جمله رسالتهای سازمان ملی استاندارد كشور برشمردو ادامه داد تطبیق دادن ضوابط استاندارد با فتاوای فقها و منابع اسلامی و ایجاد فرهنگ عمومی و فراگیر در زمینه رعایت مقررات استاندارد در جامعه از جمله اولویتهای سازمان استاندارد و سایر متولیان فرهنگی و علمی جامعه می باشد.

امام جمعه خوی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریك هفته اولیا و مربیان اظهار داشت انجمن اولیا و مربیان متجاوز از 16 وظیفه و مسئولین سنگین بر عهده دارد كه اجرایی شدن آنها نقش سرنوشت سازی در رشد و پیشرفت علمی و تربیتی دانش آموزان خواهد داشت.

وی ادامه داد انتظار این است كه اعضای محترم انجمن بویژه متولیان آموزش و پرورش با این وظایف سنگین با تعارفات و تشریفات سطحی و صوری برخورد نكنند.

7128/583