۱۸ مهر ۱۳۹۱، ۱۸:۴۱
کد خبر: 80363011
T T
۰ نفر
ثبت بيش از 80 درصد از اسناد اين سازمان الكترونيكي شد

شيراز - معاون وزيركشور و رييس سازمان ثبت احوال گفت: از 120 ميليون سند در اختيار اين سازمان ، هم اينك بيش از 80 درصد آن الكترونيكي شده است و اميدواريم كه تا پايان امسال همه اين اسناد الكترونيكي شود.

محمد ناظمی اردكانی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از اداره ثبت احوال شهرستان جهرم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، بیان داشت: دستورالعمل بهره برداری از اسناد الكترونیكی شده از طریق شورای عالی ثبت احوال به شهرستان ها ابلاغ شده كه پس از اجرا ، بدون نیاز به مراجعه حضوری افراد به اداره های ثبت، امورمربوط به این اسناد قابل انجام است.

معاون وزیر كشوردرمورد صدور كارت هوشمند ملی ، بیان داشت: امیدواریم كه حداكثرتا عید سعید غدیرخم (13 آبان ماه)

شاهد افتتاح صدور این كارت از شهرستان قم باشیم.

ناظمی اردكانی ، ادامه داد: اجرای پروژه صدور كارت هوشمند ملی با كمك چهارشركت معتبر خارجی و چهارشركت داخلی صورت می گیرد و هم اینك همه تجهیزات متعلق به این پروژه نصب شده است.

وی در مورد ثبت تغییر كد پستی افراد ، گفت: اجرای این طرح برای رصد میزان مهاجرت و به دست آوردن جمعیت مكان محوردراستان ها و شهرستان ها انجام می شود.

معاون وزیر كشور ادامه داد: با اجرای این طرح ، مردم می توانند بدون مراجعه به اداره های ثبت احوال، در صورت تغییر كد پستی خود، آن را به ثبت رسانند.

ناظمی اردكانی بیان كرد: همچنین بخشنامه ای از سوی معاون اول رییس جمهوری به سایر دستگاه های اجرایی ارسال و اعلام شده است كه مبنای عرضه خدمات ، آدرس و كد پستی مندرج در كارت ملی است و آدرس خود اظهاری افراد دراین زمینه ، ملاك نیست .

وی افزود: این شیوه كمك می كند تا ثبت كد پستی افراد به روز رسانی شود و افزون براین ما بتوانیم میزان جمعیت مكان محور را اعلام كنیم.

رییس سازمان ثبت احوال كشور در بخش دیگری از مطالب خود ، پیگیری پروژه های ملی حوزه ثبت احوال و بازدید از تعدادی از اداره های ثبت احوال شهرستان های استان فارس را از جمله اهداف سفر به این استان عنوان كرد.

ناظمی اردكانی در ادامه سفر خود به استان فارس ، ساختمان خیرساز اداره ثبت احوال شهرستان گراش را افتتاح كرد و وضعیت این اداره در شهرستان لارستان را مورد بررسی قرار داد .

شهرستان جهرم در فاصله 193 كیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.ك/3

7369 /679