۱۸ مهر ۱۳۹۱، ۱۴:۱۲
کد خبر: 80362530
T T
۰ نفر
ضرورتي براي توزيع واكسن بيماري آنفلوانزا در استان لرستان وجود ندارد

خرم آباد - معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي لرستان با اشاره به اينكه توليد و توزيع واكسن آنفلوانزا براساس شرايط و شيوع بيماري انجام مي شود، گفت: هنوز در خصوص توليد و توزيع اين واكسن در سطح كشور از جمله استان لرستان اقدامي نشده است.

'امیدعلی پاپی' روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در خصوص نحوه تولید و توزیع این واكسن ها، افزود: همه ساله تولید و توزیع واكسن آنفلوآنزا با توجه به میزان شیوع و نوع ویروس این بیماری انجام و از طریق داروخانه ها نیز در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینكه این واكسن در سال جاری هنوز تولیده و توزیع نشده، اظهار داشت: گونه های بیماری و نوع ویروس آنفلوانزا همه ساله دچار تغییراتی (تغییر ژن) فراوانی می شود و به همین دلیل این واكسن پس از بررسی نوع ویروس و ویژگی های خاص آن تولید می شود.

وی تصریح كرد: در صورت شیوع بیماری آنفلوانزا در كشور ، كارشناسان با بررسی بیماری و شناخت نوع آن، نسبت به تولید انبوه واكسن آنفلوانزا اقدام كرده و این دارو از طریق داروخانه ها بدون محدودیت در اختیار متقاضیان قرار داده می شود.

پاپی گفت: علاوه بر واكسن، رعایت موازین بهداشتی و سلامتی نقش مهم و موثر در پیشگیری از ابتلا و شیوع بیماری آنفلوآنزا دارد.

7268/1625