۱۸ مهر ۱۳۹۱، ۱۳:۲۶
کد خبر: 80362373
T T
۰ نفر
رهبر حزب مخالف تركيه: مسبب قتل عام در سوريه دولت اردوغان است

آنكارا - 'كمال قليچدار اوغلو' رهبر حزب مخالف جمهوريخواه خلق تركيه در انتقاد از سياستهاي خصمانه آنكارا عليه دمشق ، 'رجب طيب اردوغان' نخست وزير تركيه را مسبب قتل عام در سوريه معرفي كرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، رهبر بزرگترین حزب مخالف در مجلس تركیه این مطلب را در گفت و گوی اختصاصی با شبكه تلویزیونی 'سی. ان .ان. ترك' عنوان كرد.

وی با انتقاد از تغییر سیاست خارجی تركیه و بروز تنش در مناسبات تركیه با همسایگانش افزود: اردوغان با عنوان اینكه 'بشار اسد' به مردم خود ظلم می كند به دست مخالفان سلاح می دهد.

'قلیچدار اوغلو' افزود: در چنین شرایطی در سوریه قتل عامها صورت می گیرد و مسبب آن دولت اردوغان است.

وی در پاسخ به سووالی در مورد درگیریهای اخیر مرزی میان تركیه و سوریه گفت: اصابت گلوله توپ به خاك تركیه موضوعی نیست كه نشانگر قصد سوریه برای جنگ با تركیه باشد.

قلیچدار اوغلو با عنوان اینكه تصور نمی كند بشار اسد رییس جمهوری سوریه در فكر جنگ با تركیه باشد ، اضافه كرد: وی عقیده دارد كه آنانی كه گلوله توپ از داخل خاك سوریه به طرف تركیه پرتاب كرده اند ، احتمال دارد محافلی باشند كه در صدد كشاندن پای تركیه به جنگ هستند.

رهبر حزب مخالف جمهوریخواه خلق افزود: نمایندگان حزب متبوع وی در مجلس تركیه به طرح مجوز مداخله نظامی تركیه در سوریه رای مخالف داده اند.

خاورم ** 2010** 230 **1446