۱۸ مهر ۱۳۹۱، ۱۲:۲۵
کد خبر: 80362184
T T
۰ نفر
مجمع به دنبال تبيين پيوند غدير با بيداري اسلامي است

قم ـ معاون فرهنگي مجمع جهاني اهل‌بيت(ع) گفت: اين نهاد با مشاركت در برگزاري اجلاس بين‌المللي دهه غدير، به دنبال تبيين پيوند غدير با بيداري اسلامي و گسترش جهاني آن است.

حجت‌الاسلام 'نجف لك‌زایی' روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: غدیر تجلی اسلام ناب محمدی است و با غدیر می‌توان از اسلام آمریكایی دور شده و به اسلام حقیقی ملحق شد و از این‌رو است كه می‌گوییم بیداری اسلامی در پیوند با غدیر، تداوم اسلامیت خود را تضمین می‌كند.

وی تصریح كرد: هر میزان كه بیداری اسلامی از رهبری حقیقی اسلامی و امامت و ولایت دور شود، به اسلام آمریكایی نزدیك خواهد شد.

لك زایی ادامه داد: در باور اسلامی نعمت ولایت و رهبری الهی برای همه انسان‌هاست و این، نعمت و لطف خداست كه به همه بشریت هدیه شده است.

وی با بیان اینكه غدیر ضامن كرامت، شرافت و عزت انسان است افزود: هر انسانی كه می‌خواهد عزیز و كریم و شریف باشد باید به امامت متمسك و متوسل شود و در ارتباط با ولایت قرار گیرد و باید اظهار داشت كه غدیر یك بركه نیست؛ بلكه معدن بركت برای همه بشریت است.

لك زایی اضافه كرد: غدیر، ضامن تعالی آموزه‌های اسلامی و ضامن شكوفایی و پیشرفت امت اسلام است و با غدیر است كه ما درك عزتمندانه‌ای از دین داشته و با طرد ذلت، زیر بار سلطه و استكبار نخواهیم رفت.

وی چهار عنصر دین، رهبری، امت و دولت را مؤلفه‌های اصلی و اساسی در نظام بنیان‌گذاشته ‌شده توسط پیامبر(ص) ذكر كرد و افزود: معنای غدیر این است كه پیامبر(ص) از سوی خدای متعال مأموریت پیدا كرده است كه این سیستم و نظام را پس از خود، بدون رهبر نگذارد.

یادآور می شود 'اجلاس بین‌المللی دهه غدیر' به عنوان زمینه‌ساز جشن‌های بزرگ دهه امامت، روز شنبه 22 مهرماه امسال از ساعت 9 صبح الی 18 در محل دانشگاه امام صادق(ع)، واقع در بزرگراه شهید چمران، پل مدیریت، برگزار خواهد شد.

این اجلاس یك‌روزه با عنوان «گسترش جهانی دهه غدیر؛ استمرار نقش امامت در بیداری اسلامی» با حضور و سخنرانی حضرات آیات، علماء، مقامات كشوری و لشكری، شخصیت‌های گرانقدر خارجی و صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه برگزار می‌گردد.

«ستاد بزرگداشت دهه غدیر مازندران»، «مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)»، «دانشگاه امام صادق(ع)»، «مؤسسه بین‌المللی مطالعات و تحقیقات خاورمیانه تیام» و «بنیاد بیماری‌های نادر» برگزاركنندگان این اجلاس هستند.ك/3

569 / 380/