۱۷ مهر ۱۳۹۱، ۱۹:۱۵
کد خبر: 80361305
T T
۰ نفر
بصيرت و استقامت شرط اساسي پيروزي در جنگ نرم است

قم ـ آيت الله 'حسين نوري همداني' از مراجع تقليد در قم گفت: همانطور كه در جنگ سخت نياز به صنايع نظامي و تجهيزات است، در جنگ نرم هم بصيرت، استقامت و ثبات قدم شرط اساسي پيروزي است.

به گزارش روز دوشنبه مركز خبر حوزه، وی در دیدارجمعی از نخبگان استان فارس و پرسنل وزارت دفاع، افزود: امروز علاوه بر جنگ سخت نظامی،‌ دشمن با جنگ نرم به سراغ نظام اسلامی آمده است كه بحمد الله مردم ما هوشیارند و با بصیرت خود بار دیگر دشمنان انقلاب و اسلام را نا امید خواهند كرد.

آیت الله نوری همدانی در ادامه به اركان انقلاب اسلامی ایران اشاره كرد و افزود: اسلام، ولایت فقیه و مردم سه ركن اساسی در نظام اسلامی هستند و در این میان نقش مردم و همراهی آنان با رهبر جامعه اسلامی بسیار تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: هر موقع كه مردم با نظام و رهبری همراه و همدل شدند، رهبر قدرتمند و جامعه اسلامی پیشرفت كرده است و تاریخ زندگانی ائمه اطهار(ع) هم همین مطلب را نشان می‌دهد؛ به گونه ای كه عدم همراهی مردم با امیرالمومنین (ع) باعث 25 سال خانه نشینی حضرت شد.

وی با بیان ساختار حكومت از نگاه اسلام، تصریح كرد: رهبر جامعه اسلامی باید یا پیامبر یا امام معصوم باشد و در زمان غیبت امام معصوم(ع) باید فقیه جامع الشرایط در راس حكومت قرار بگیرد و اگر غیر از این باشد، طاغوت است.

این مرجع تقلید با اشاره به عزت امروز مردم ایران، خاطر نشان ساخت: یكی از جلوه های عزت و اقتدار در همین اجلاس سران عدم تعهد بود كه سران و مسوولان بلند پایه 120 كشور به سخنان حكیمانه و عالمانه رهبر معظم انقلاب گوش دادند و این اجلاس مهم در آرامش و شرایط خوبی برگزار شد.

وی با اشاره به اهداف دین مبین اسلام از تشكیل حكومت اسلامی، گفت: تشكیل حكومت باعزت و مقتدر اولین گام اساسی تمام پیامبران الهی بوده است، تا بدین وسیله قدرت های ظالم و فاسد را از میان برده و احكام الهی را در جامعه پیاده سازند.ك/1

/7404/ 380/