۱۷ مهر ۱۳۹۱، ۱۹:۱۱
کد خبر: 80361301
T T
۰ نفر
احزاب سياسي سوريه گفتگو را تنها راه حل مشكلات اين كشور دانستند

دمشق - احزاب جبهه نيروهاي ملي و ترقيخواه سوريه روز دوشنبه در يك گردهمايي در دمشق گفتگوي سياسي را تنها راه حل مشكلات اين كشور دانسته و تاكيد كردند كه سوريه بر توطئه تدارك ديده شده از سوي ارتجاع عرب، صهيونيسم و امپرياليسم جهاني پيروز خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، 'غسان عبدالعزیز عثمان' دبیر كل حزب 'العهد' گفتگوی سیاسی زیر سقف آشتی ملی را تنها راه برون رفت از بحران كنونی در سوریه دانست .

وی ضمن برشمردن پنج گزینه برای پایان دادن به بحران در كشور گفت: برای حل بحران باید هیاتی عالی برای آشتی ملی تشكیل شود ، مخالفین آشكارا خشونت را رد كرده و سلاح خود را زمین بگذارند ، ارتش عملیات نظامی را متوقف كند ، گفتگوی جامع برای یافتن راه حل سیاسی بر این پایه كه ملت منبع قدرت در كشور است آغاز و عفو عمومی اعلام شود.

'عصام محایری' دبیر كل حزب ناسیونالیسم اجتماعی نیز هشدار داد ، چنانچه موضع گیری محكمی برای درهم كوبیدن توطئه و توطئه گران اتخاذ نكنیم این بحران ادامه خواهد یافت.

وی افزود: توطئه فعلی ادامه توافقنامه 'سایكس بیكو' است كه به موجب آن استعمار غرب سرزمین های عربی را به كشورهای كوچك تقسیم كرد.

'صفوان قدسی' دبیر كل حزب اتحاد سوسیالیستی عربی نیز در این گردهمایی گفت: احزاب جبهه نیروهای ملی ترقیخواه از آغاز بحران برای مقابله با این توطئه بزرگ حضور یافتند و ما اتهام عدم حضور این احزاب را رد می كنیم.

وی افزود: سوریه به مقاومت خود در داخل و خارج از كشور ادامه خواهد داد ؛ می خواهند سوریه را از تاریخ و نقشه حذف كنند اما واقعیت نشان داده كه سوریه می تواند با این توطئه مقابله كند.

'فائز اسماعیل' دبیر كل حزب وحدت سوسیالیسم نیز ارتجاع عرب ، قطر ، عربستان و تركیه را متهم كرد با آمریكا در این توطئه همدستی كردند.

وی گفت: آمریكا به قاتلان سلاح می فروشد ، قطر و عربستان پول آن را می پردازند و تركیه به قاتلان پناه می دهد.

وی وحدت ملی را تنها راه پیروزی بر این توطئه دانست و گفت: سوریه مخالف دخالت خارجی است و شرایط فعلی ایجاب می كند كه به گفتگو ادامه دهیم.

همچنین 'عمار بكداش' دبیر كل حزب كمونیست سوریه با تاكید بر لزوم دفاع از كشور گفت: دشمنان همه شیوه ها از جمله محاصره ، خرابكاری و قتل را در جهت منافع صهیونیسم به كار گرفتند اما نتوانستند خط مشی فعلی سوریه را نابود كنند.

وی افزود: سوریه كه توانست طرح های امپریالسم و صهیونیسم را با شكست مواجه كند با توطئه ای ریشه دار مواجه است و ما نسبت به پیروی بر توطئه ها اطمینان داریم.

جبهه ملی ترقیخواه ائتلاف حاكم در سوریه به رهبری حزب بعث است و به علاوه این حزب دربرگیرنده 9 حزب دیگر است .

در این گردهمایی كه دو روز به طول خواهد انجامید ، موضوعاتی نظیر گفتگوی سیاسی ، ارتش سپر میهن ، مبارزه با تروریسم و رد هرگونه دخالت خارجی و منافع ملی و حفظ كشور و نهادهای آن مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد.

مترجمام **1439**3 **2131 **1436**1078