۱۷ مهر ۱۳۹۱، ۱۶:۳۷
کد خبر: 80361099
T T
۰ نفر

زمينه هاي سرمايه گذاري در همدان فراهم است

۱۷ مهر ۱۳۹۱، ۱۶:۳۷
کد خبر: 80361099
زمينه هاي سرمايه گذاري در همدان فراهم است

همدان- رييس سازمان صنعت معدن و تجارت همدان گفت: زمينه هاي سرمايه گذاري براي سرمايه گذاران داخلي و خارجي در همدان فراهم است.

به گزارش ایرنا 'محمدمهدی فرشچی موحد' روز دوشنبه در نشست مشترك فعالان اقتصادی استان همدان و هیات تجاری و اقتصادی استان اسپارتا تركیه افزود: دو كشور ایران و تركیه از موقعیت خاص استراتژیك برخوردار هستند كه این مرهون موقعیت جغرافیایی است كه در آن قرار گرفته ایم .

وی اضافه كرد: استان همدان دارای توانمندیهای صنعتی و تجاری بزرگی است كه زمینه های فعالیت را برای سرمایه گذاران فراهم می كند.

وی با بیان اینكه بیش از یك هزار واحد صنعتی در استان همدان فعال است ، افزود: با توج به فعالیت های صورت گرفته در بخش فولاد، معدن، مواد غذایی و كشاورزی استان همدان از جایگاه خوبی در كشور برخوردار است.

وی با بیان اینكه استان همدان در بخش كشاورزی در تولید انگور رتبه اول كشور را به خود اختصاص داده است ، افزود: كشمش یكی از مهمترین محصولات صادراتی همدان است.

وی ادامه داد: صادرات استان همدان در شش ماهه اول بیش از 110 میلیون دلار بوده است كه 45 میلیون دلار آن از گمرك استان بوده است.

وی تصریح كرد: 44 قلم از كالای صادراتی استان همدان به 22 كشور جهان صادر می شود كه كشمش، سفال و سرامیك و سیمان از مهمترین این محصولات صادراتی هستند.

7518/575