۱۷ مهر ۱۳۹۱، ۱۶:۰۹
کد خبر: 80361062
T T
۰ نفر
شش هزار ملايري امسال به مناطق عملياتي جنوب اعزام مي شوند

ملاير-معاون استاندار و فرماندار ويژه ملاير از اعزام شش هزار ملايري در قالب كاروان هاي راهيان نور به مناطق عملياتي جنوب كشورمان خبر داد.

به گزارش ایرنا 'حسن خیریانپور' روز دوشنبه در نشست هماهنگی اعزام كاروان های راهیان نور شهرستان ملایر افزود: سهمیه امسال استان همدان در اعزام كاروان راهیان نور، 18 هزار نفر است كه از این میزان، سهمیه ملایر شش هزار نفر اعلام شده است.

وی بیان داشت: اعزام این كاروان ها در قالب دانش آموزی، دانشجویی و محلات كه شامل اقشار مختلف مردم است، از 20 مهرماه سال جاری آغاز و تا 15 فروردین ماه سال 92 ادامه دارد.

وی افزود: سال گذشته حدود پنج هزار ملایری به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند كه از این نظر، ملایر در سطح استان رتبه برتر را كسب كرد.

خیریانپور بر فضاسازی تبلیغاتی در سطح شهرستان، تعامل و همكاری دستگاه های اجرایی، تامین آمبولانس و تیم پزشكی، اجرای برنامه منسجم برای بدرقه كاروان راهیان نور و تامین بسته های فرهنگی در این راستا تاكید كرد.

وی اظهار داشت: همراه بودن پلیس یار جوان با كاروان دانش آموزی، امسال یك اقدام كشور است كه نیاز است نیروی انتظامی و پلیس راهور با هماهنگی سپاه و آموزش و پرورش، اقدام مناسب را در این زمینه انجام دهند.

فرماندار ویژه ملایر تصریح كرد: در راستای حفظ و انتقال ارزش های دفاع مقدس، هر ساله حدود یك میلیون نفر در قالب كاروان راهیان نور با محوریت سپاه پاسداران، به مناطق عملیاتی اعزام می شوند.

خیریانپور با بیان اینكه زوایای هشت سال دفاع مقدس از ابعاد مختلف قابل بررسی است، افزود: بدون شك در تداوم انقلاب نیازمند بهره گیری از ارزش ها و درس های دفاع مقدس هستیم.

وی اظهار داشت: دفاع مقدس همچنین از نظر فرهنگ ایثار و شهادت، از خودگذشتگی، ایثارگری های بی بدیل رزمندگان، روح مشاركت، همگرایی و وحدت مردم نیز دارای درس های فراوانی است كه باید برای نسل جوان بازگو شود.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر نیز گفت: دفاع مقدس، دفاع از ولایت مداری، ارزش ها و روحیه ایثار و مقاومت رزمندگانی بود كه درس آزادگی و ازخودگذشتگی را به مردم ایران آموخت.

سرهنگ'مراد اسماعیلی' افزود: اگر دشمنان امروز جرات تعرض و دست درازی به كشور ما را ندارند، به دلیل عظمت و شكوه هشت سال دفاع مقدس است كه باید به نسل جوان منتقل شود.

وی خاطرنشان كرد: در این راستا، مدیران راهبردی كشور علی رغم تمام هزینه هایی كه متوجه نظام می شد، به این نتیجه رسیدند كه نسل جوان در قالب كاروان راهیان نور، باید به مناطق عملیاتی رفته و از نزدیك با این مناطق و واقعیت های جنگ آشنا شوند.

اسماعیلی فلسفه وجودی راهیان نور را انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان عنوان كرد و بیان داشت: اعزام این كاروان ها، نیازمند همكاری و مشاركت دستگاه های اجرایی و نهادها است.

وی ادامه داد: امسال نیز مانند سال های گذشته، همراه هر اتوبوس یك راوی دفاع مقدس و یك روحانی اعزام می شود.

سرهنگ اسماعیلی زمان اعزام كاروان های دانشجویی را از اواسط بهمن ماه، محلات را در ایام تعطیلات و كاروان های دانش آموزی را از 20 مهرماه سال جاری اعلام كرد.

575/7528