۱۷ مهر ۱۳۹۱، ۱۴:۳۹
کد خبر: 80360878
T T
۰ نفر
طرح آرشيو الكترونيكي اسناد سجلي درقم پايان يافت

قم ـ مديركل ثبت احوال قم گفت: طرح آرشيو الكترونيكي اسناد سجلي كه از شهريورماه 90 آغاز شده بود، پايان يافت.

به گزارش ایرنا، 'ولی اله عسكری' روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: استان قم با انجام یك میلیون و 294 هزار برگ آرشیو الكترونیكی رتبه نخست را در این بخش در بین 31 استان كشور كسب كرد.

وی اضافه كرد: ازاین تعداد یك میلیون و 92 هزار مربوط به واقعه ولادت و 202 هزار سند نیز مربوط به واقعه فوت بوه است كه به صورت الكترونیكی آرشیو شده است.

وی، افزایش سرعت خدمات رسانی به مراجعان، عمر بیشتر اسناد سجلی، محافظت بیشتر از جهت ایمنی و بلایای طبیعی، كاهش هزینه بایگانی سنتی و رضایت مردم را از جمله مزیت های آرشیو الكترونیكی اسناد سجلی برشمرد.

عسكری در ادامه با اشاره به اینكه صدور كارت ملی هوشمند به صورت آزمایشی در قم اجرا می شود، گفت: تاكنون بیش از 10 هزار كارت ملی هوشمند در استان قم صادر شده است و طی یك ماه آینده توزیع این تعداد كارت، آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینكه 15 ایستگاه كاری جهت صدور كارت ملی هوشمند در استان فعال است، پیش بینی كرد: 750 هزار فرد بالای 15 سال ساكن استان قم هستند كه كارت ملی هوشمند به زودی برای تمامی این افراد صادر خواهد شد.

وی به ویژگی های این كارت اشاره و بیان كرد: كارت ملی هوشمند می تواند جایگزین كارت سلامت، كارت بانك و كارت شناسایی شود و در رای گیری الكترونیك و پرداخت یارانه ها نیز استفاده شود.

مدیر كل ثبت احوال قم خاطرنشان كرد: در راستای اجرای موفق صدور كارت ملی هوشند، در یك سال گذشته تمامی سیستم های اداری و مالی این اداره مكانیزه شده است.ك/2

/7404/ 550/