۱۷ مهر ۱۳۹۱، ۱۲:۵۵
کد خبر: 80360548
T T
۰ نفر
هيات علمي كشور بلاروس از پژوهشگاه مواد و انرژي در كرج ديدن كرد

كرج- هيات آكادمي علوم كشور بلاروس روز دوشنبه ضمن ديدار از پژوهشگاه مواد و انرژي ايران مستقر در كرج ، يك تفاهمنامه همكاري با طرف ايراني امضا كرد.

به گزارش ایرنا،پروفسور' چی زیك 'معاون آكادمی علوم كشور بلاروس و سرپرست این هیات گفت: جمهوری اسلامی ایران در زمینه علم و فناوری برنامه های مناسبی درپیش گرفته و در ردیف كشورهای برتر جهان قرار دارد.

وی افزود: بتازگی همایش علمی در زمینه نانو در كشور بلاروس برگزار شد كه 85 دانشمند ایرانی در آن شركت داشتند.

معاون آكادمی علوم بلاروس بیان كرد: این آكادمی در سال 1993 تاسیس شده و بالاترین سازمان علمی این كشور است.

وی گفت: آكادمی بلاروس دارای 7 بخش و 120 سازمان است و هر كدام از این سازمانها فعالیتهای خاص خود را دارد و در كل با 18 هزار دانشمند و كارمند در بخشهای مختلف فیزیك، ریاضیات ، انفورماتیك و هوافضا فعالیت می­كند.

جی زیك ، با بیان اینكه آكادمی علوم بلاروس با 80 كشور جهان همكاری علمی دارد ،گفت: جمهوری اسلامی ایران یكی از كشورهای موفق در زمینه علمی است و ما آماده همكاری با این كشور هستیم.

وی در زمینه همكاری با پژوهشگاه مواد و انرژی ایران اظهار داشت: بخش علوم فیزیك و مهندسی آكادمی با فعالیتهای این پژوهشگاه همخوانی دارد.

مدیر دفتر نظارت و ارزیابی و كنترل پروژه پژوهشگاه مواد وانرژی ایران به خبرنگار ایرنا گفت: در حاشیه این بازدید تفاهمنامه همكاری بین آكادمی علوم كشور بلاروس و پژوهشگاه مواد و انرژی امضاء شد.

دكتر'محمد پازوكی' افزود: پژوهشگاه مواد و انرژی با برخورداری از چهار پژوهشكده، 16 آزمایشگاه، 65 نفر هیات علمی ، 103 دانشجوی دكترای تخصصی و 121 دانشجوی كارشناسی ارشد در زمینه­های علمی و پژوهشی فعالیت دارد.

وی اظهارداشت: همچنین این پژوهشگاه دارای یك كتابخانه مرجع با 16 هزار عنوان كتاب است و دو مجله علمی در سطح بین المللی و ملی را نیز چاپ می­كند.

پازوكی افزود: حدود یكصد مقاله ISI در سال و شركت در 300 همایش بین­المللی از دستاوردهای سالانه اعضای هیات علمی این پژوهشگاه می­باشد.

پژوهشگاه مواد و انرژی ایران وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری است كه درمشكین دشت كرج فعالیت دارد.ك/2

691/7418
۰ نفر