۱۷ مهر ۱۳۹۱، ۱۲:۴۹
کد خبر: 80360525
T T
۰ نفر
استقبال سنگنوردان اروپايي از دومين جشنواره بيستون

تهران - رييس فدراسيون كوهنوردي و صعودهاي ورزشي گفت با توجه به انعكاس گسترده بين المللي نخستين جشنواره سنگنوردي بيستون، سنگنوردان يازده كشور براي حضور در دومين جشنواره به كرمانشاه مي آيند.

دومین جشنواره سنگنوردی بیستون با شركت 52 سنگنورد خارجی از11كشور، 22 مهر در كرمانشاه آغاز می شود.

'محمود شعاعی 'رییس فدراسیون كوهنوردی وصعودهای ورزشی روزدوشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود:‌ در نخستین دوره این جشنواره كه سال 89 برگزار شد،25سنگنورد خارجی حضور داشتند ولی ‌در این دوره 52 سنگنورد كه 15 نفر آنان نیز زن هستند، شركت می كنند.

شعاعی ادامه داد:در كنار این ورزشكاران خارجی در این جشنواره ، یكصد سنگنورد ایرانی نیز در مراسم حضور خواهند داشت.

سنگنوردانی از آلمان ، استرالیا ، ایرلند، انگلیس ، ایتالیا ، اسلوونی ، تركیه ، دانمارك ، سوئد، سوئیس ، فرانسه و ایران در دومین جشنواره سنگنوردی بیستون حضور خواهند داشت .

به گفته شعاعی قرار است این سنگنوردان یك مسیر ویژه با كمترین میزان خطر را در این برنامه سنگنوردی شناسایی و معرفی كنند.

وی ضمن گلایه از مطبوعات و رسانه های داخلی به دلیل پوشش ناكافی نخستین دوره جشنواره بیستون ، گفت: یكی از دلایل حضور تعداد بیشتری از سنگنوردان در این دوره از رقابتها ، گزارش بسیار مفصل 'یورو اسپورت ' از این جشنواره و معرفی كامل كوه بیستون و دیواره علم كوه بوده است.

شعاعی برگزاری این جشنواره را وسیله ای مناسب برای معرفی زیبایی های ایران و جذابیت های گردشگری بویژه مسیرهای صخره نوردی و سنگنوردی در ایران عنوان كردوگفت: از سوی دیگر رشته سنگنوردی در سال 2020 جزو رشته های المپیكی خواهد بود و برگزاری چنین جشنواره ای موجب معرفی رشته سنگنوردی ایران نزد فعالان این رشته شده و می توانیم برای حضور توانمند در المپیك از هم اكنون مربیان خوبی برای این رشته جذب كنیم.

وی حمایت كمیته ملی المپیك از این رشته را ضروری دانست و گفت: با حمایت كافی از این رشته ، می توانیم علاوه بر داشتن مربی خارجی خوب و سطح بالای جهانی ، زمینه را برای اعزام ورزشكاران سنگنورد به مسابقات برون مرزی و بین المللی فراهم كنیم.

رییس فدراسیون كوهنوردی با بیان اینكه ایران در رده سنی جوانان و نوجوانان جزو سه كشور برتر آسیا است ، افزود: كسب عنوان نخست رقابت های آسیایی چین و رتبه دوازدهم جهانی در ایتالیا در سال گذشته نشان دهنده توان ورزشكاران ایرانی در این رشته ورزشی است.

ورزشی **1828**1553
۰ نفر