۱۵ مهر ۱۳۹۱، ۱۲:۵۰
کد خبر: 80357273
T T
۰ نفر

بازاريان تهران از نيروي انتظامي تشكر كردند

۱۵ مهر ۱۳۹۱، ۱۲:۵۰
کد خبر: 80357273
بازاريان تهران از نيروي انتظامي تشكر كردند

تهران بزرگ- بازاريان و متوليان واحدهاي صنفي بازار تهران از اقدام بموقع و قاطع نيروهاي انتظامي طي چندروز گذشته در بازار به منظور تامين امنيت و برخورد با عده اي فرصت طلب تشكر كردند.

به گزارش ایرنا، این افراد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفتند: روز چهارشنبه هفته گذشته عده ای خارج از بازار می خواستند در بازار اخلال ایجاد کنند که نیروهای انتظامی باحضور قاطع خود با آنان برخورد کردند و نگذاشتند این حرکت به نام بازاریان ثبت شود.

" مهدی محسنی" یکی از اعضای صنف قماش بازار تهران گفت: حضور نیروی انتظامی نه تنها برای برخورد با اخلالگران بود بلکه احساس امنیت بازاریان را نیز افزایش داد و مایه دلگرمی ما شد.

وی افزود: حرکت ناجوانمردانه گروهی فرصت طلب روز چهارشنبه مربوط به بازاریان نبود زیرا اصناف اینگونه رویه ای ندارند و با هرگونه روند غیرعادی، هم مردم و هم خودبازاریان ضرر می کنند.

" مرتضی زاهدی" از اعضای صنف طلاوجواهر تهران نیز گفت: هر انسان عاقلی اینچنین حرکت هایی را محکوم می کند.

وی تاکید کرد: این حرکت ها در شان بازار و اصناف تهران نیست و عده ای از خارج از بازار قصد زیرسوال بردن نام بازاریان را داشتند.

زاهدی گفت: ما بازاریان دوست نداریم یک لحظه نیز در روند کار بازار اخلال شود زیرا هم مردم و هم خودمان زیان می کنیم.

وی افزود: ما خواهان ثبات در نرخ ارز هستیم و می خواهیم که اوضاع روز به روز بهتر باشد، اما این دلیل نمی شود که هرکسی اجازه هرکاری به خود بدهد.

" جعفر محسنی" یکی دیگر از مغازه داران صنف پارچه نیز گفت: نیروهای انتظامی از صبح امروز نیز در بازار حضور یافته اند تا هم امنیت ما را تامین کنند و هم فرصت طلبان بدانند که جایی برای عرض اندام نخواهند داشت.

" احمد جواهری" یکی دیگر از اعضای صنف طلا و جواهر تهران نیز با قدردانی از عوامل انتظامی گفت: بازاریان از خود مردم هستند و اینکه تصور کنیم آنان به دنبال فعالیت هایی غیراقتصادی هستند، صحیح نیست.

رئیس اتحادیه طلاوجواهر تهران نیز با تشکر از نیروهای انتظامی که همزمان با هفته نیروی انتظامی حضور مقتدرانه در بازار داشتند، گفت: بازاریان از حضور نیروی انتظامی در بازار برای تامین امنیت و کمک به بهبود اوضاع اقتصادی بسیار خرسندند.

" احمد وفادار" به خبرنگار ایرنا افزود: اعضای صنف این اتحادیه همواره در کنار انقلاب بوده و با قدرت و قوت از آرمان های رهبری و نظام دفاع می کنند.

وی بیان کرد: روز چهارشنبه گذشته عده ای خارج از بازار تهران می خواستند نیت خود را به بازاریان به ویژه صنف طلا و جواهر تهران نسبت دهند.

این مسئول اضافه کرد: اما صنف طلا وجواهر برای حفظ امنیت و جلوگیری از قصد سوء این عده مغازه های خودرا بستند تا نیت شوم دشمنان را ناکام بگذارند.

وفادار افزود: امروز صنف طلاوجواهر تهران درکنار دیگر صنوف مغازه های خود را بازکرده اند و نیروهای انتظامی نیز قول داده اند امنیت آنان را به صورت کامل تامین کنند.

وی با محکوم کردن گفته کسانی که می گویند بازاریان اخلالگران اقتصادی هستند، گفت: اصناف و بازار از ابتدای انقلاب همواره در کنار روحانیت بوده و سرمایه های خود را در طبق اخلاص گذاشته و از انقلاب دفاع کرده اند.

فرمانده بسیج اصناف تهران نیز به خبرگار ایرنا گفت: حرکت ضدانقلاب در فضاسازی علیه بازاریان متعهد تهران با شکست مواجه شد و آنان نتوانستند از این فضا بهره برداری کنند.

سرهنگ " جواد خسروی" افزود: به دنبال حرکت روز چهارشنبه گروهی از عناصر ضدانقلاب برای به آشوب کشیدن فضای بازار و انتساب خود به بازاریان تهران، بازار با صدور بیانیه ای برائت خود را از این حرکت اعلام کردند.

وی بیان کرد: اصناف و بازاریان متعهد با صدور بیانیه و محکوم کردن حرکت دشمنان آنان را در بهره برداری از فضای ایجاد شده ناکام گذاشتند.

خسروی گفت: امروز نیز بازاریان و اصناف در یک حرکت متحد مغازه های خود را همانند روزهای دیگر باز کردند و با این عمل نقشه شوم دشمنان را نقش برآب کردند و ارادت خود را به انقلاب نشان دادند.

وی افزود: حضور اقتدای نیروهای انتظامی در بازار تهران هرگونه حرکت سوء را محکوم به شکرت خواهد کرد و هشیاری مردم و بازاریان به ایجاد امنیت بیشتر کمک می کند.

خسروی طرح برخورد با دلالان ارز را مثبت ارزیابی و اظهارامیدواری کرد که این حرکت ادامه یابد و بازار دیگر شاهد این افراد نباشد.

دبیرکل جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار تهران نیز گفت: افرادی خارج از بازار به بهانه نوسان های نرخ ارز به دنبال ایجاد اخلال در جامعه بودند و اینگونه حرکات هیچ ارتباطی با بازاریان نداشت.

ˈ احمد کریمی اصفهانیˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا استان تهران افزود: بازاریان نظام و مردم را دوست دارند وخود را درخدمت جامعه می بینند.

وی گفت: خوشبختانه بازاریان ارتباط خوبی با نیروهای انتظامی دارند و در این مواقع با هماهنگی مناسب، مشکلات هرچه سریع تر حل می شود.

به گزارش ایرنا فعالیت بازار تهران از صبح روز شنبه روند عادی خود را همانند سایر روزها شروع کرده و این درحالیست که بازاریان و مسئولان اصناف خواستار برخورد جدی با دلالان به ویژه در بخش ارز هستند.

برون مرزي **1575 **