۳۱ شهریور ۱۳۹۱، ۱۵:۰۳
کد خبر: 80333239
T T
۰ نفر
استاندار كرمان: استكبار از اراده و بصيرت ملت ايران مي ترسد

كرمان - استاندار كرمان، گفت: استكبار جهاني امروز از اراده، بصيرت و همبستگي كه از ملت ايران اسلامي ديده است، مي ترسد.

به گزارش ایرنا، 'اسماعیل نجار' روز جمعه در آیین باشكوه رژه یگان های نمونه نیروهای مسلح استان كرمان كه به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس برگزار شد، افزود: استكبار نگران است كه امت اسلامی و امت واحده همگی در مقابل كفر، قد علم كنند.

وی ادامه داد: استكبار امروز با اهانت به عمود خیمه اسلام، پیامبر گرامی اسلام (ص) موجب شد تا كسانی كه تاكنون بیدار نشده بودند نیز بیدار شوند.

استاندار كرمان، گفت: دشمنان انقلاب اسلامی حتی یك روز هم دست از مبارزه نمی كشند و نخواهند كشید.

وی از تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی به عنوان یك جنگ تمام عیار نام برد و افزود: دشمنان با ترور دانشمندان هسته ای، گسترش تروریسم و حمایت همه جانبه از آن و فریب افكار عمومی با غول رسانه ای به مبارزه تمام عیار با ایران اسلامی پرداختند اما غافل از این كه همواره عنایت و حمایت خداوند شامل حال این كشور است.

نجار، به برگزاری موفق اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران اشاره كرد و گفت: دشمنان در مرحله اول تلاش كردند كه این اجلاس در ایران برگزار نشود، در مرحله دوم سعی كردند، این اجلاس كمرنگ باشد و بعد هم به تكاپو افتادند تا این اجلاس دستاوردی نداشته باشد اما در هیچ یك از این موارد موفق نشدند.

وی اضافه كرد: در زمان حاضر كه حساس ترین برهه زمانی است و ریاست جنبش عدم تعهد در اختیار این نظام الهی قرار گرفته، رییس جمهوری كشورمان در جایگاه ریاست جمهوری و ریاست 'نم' با تبیین مواضع شجاعاته ملت ایران و ملت های جنبش عدم تعهد صدای حق طلبی اسلام و آزادگان جهان را رساتر به گوش جهانیان خواهد رساند.

استاندار كرمان همچنین با گرامی داشت هفته دفاع مقدس، گفت: هفته دفاع مقدس، یادآور ایثارگری ها، دلاوری ها و اراده مردم این مرز و بوم است كه این از خودگذشتگی ها همواره در این سرزمین جاودان خواهد ماند.

وی بر ضرورت تقویت روحیه ایثار و فداكاری در جامعه تاكید كرد و افزود: هفته دفاع مقدس، فرصتی است كه زوایای جنگ تحمیلی، تجزیه و تحلیل شود تا همه جوانان و آیندگان بدانند كه مردم ایران چگونه با دست خالی اما با مشت گره كرده و با تكیه بر قدرت لایزال الهی و سلاح ایمان توانستند در مقابل تجاوز استكبار از طریق صدام پیروز شوند و حتی یك وجب از خاك خود را در اختیار دشمن قرار ندهند.

وی خودباوری، بیمه شدن ایران در مقابل تجاوز، دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای، بیداری اسلامی و هزاران دستاورد دیگر را مرهون خون پاك شهدا و هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: امام راحل فرمودند، ما انقلابمان را در جنگ به جهانیان صادر كردیم.

نجار، ادامه داد: ما در جنگ ابهت شرق و غرب را شكستیم و امروز این ابهت نه تنها در ایران بلكه در تمام دنیا فرو ریخته است.

استاندار كرمان، تصریح كرد: دشمنان، قدرت مدیریت اسلام، مدیرت رهبری و خودباوری ایرانیان را در دوران دفاع مقدس دیدند لذا با تمام وجود درصدد برآمدند كه این حركت رو به رشد را در وهله اول اگر توانستند ساقط كنند و در مرحله دوم اگر نشد از گسترش آن جلوگیری كنند.

وی افزود: باید به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی بویژه در زمینه فرهنگی و اقتصاد مقاومتی پایبند باشیم و اقتصاد مقاومتی را مانند دفاع مقدس، مقدس بدانیم و در این زمینه تلاش كنیم.

آیین باشكوه رژه نیروهای مسلح امروز جمعه با حضور قشرهای مختلف مردم، مسوولان و فرماندهان نظامی و انتظامی در كرمان برگزار شد و یگان های مختلف نیروهای مسلح مستقر در استان كرمان از برابر كلام الله مجید و جایگاه رژه رفتند.

یگان های مختلف ارتش، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی بخشی از توانمندی های خود را در این رژه كه در نخستین روز از هفته دفاع مقدس برگزار شد، به نمایش گذاشتند.ك/2

8154/2624