۳۱ شهریور ۱۳۹۱، ۱۲:۰۶
کد خبر: 80332887
T T
۰ نفر
استاندار آذربايجان شرقي: دفاع مقدس سند جاودانگي ملت ايران است

تبريز- استاندار آذربايجان شرقي گفت: دوران دفاع مقدس سند جاودانگي ملت ايران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'احمد علیرضابیگی'، روز جمعه در آیین رژه نیروهای مسلح در میدان آذربایجان تبریز، هفته دفاع مقدس را یادآور فرازی با ارزش از تاریخ كشور دانست و افزود: به طور معمول پایان جنگ ها گرامی داشته می شود اما از آنجا كه جنگ تحمیلی عراق علیه ایران با بسیج و اتحاد مردمی همراه بود بیشترین ارزش های دفاع مقدس در آغازین روزهای جنگ شكل گرفت و به همین خاطر شروع این حماسه گرامی داشته می شود.

وی خاطرنشان كرد: دفاع مقدس به ما آموخت كه اگر از آرمان های امام و انقلاب پیروی كنیم همواره پیروز خواهیم بود.

علیرضابیگی، پیروزی های دوران دفاع مقدس را بی نظیر دانست و گفت: پایداری و صلابت رزمندگان اسلام موجب شد یك وجب هم از خاك ایران در جنگ تحمیلی جدا نشود.

وی با بیان اینكه انقلاب اسلامی منافع ستمگران را تهدید كرده و به عنوان یك الگو برای جنبش های منطقه محسوب می شود، اضافه كرد: دشمنان همواره تلاش می كنند چراغ این نهضت را خاموش كنند اما انقلاب اسلامی به بركت دفاع مقدس بیمه شده و هیچ دشمنی با جنگ نظامی نمی تواند به آن لطمه بزند.

وی اظهار كرد: جنگ تحمیلی موجب وحدت ملت ما شد و به مردم روحیه مبارزه و استقامت بخشید.

علیرضابیگی گفت: در زمان حاضر جمهوری اسلامی به پشتوانه این ملت تبدیل به قدرت منطقه شده و هیچ كس به خود اجازه تعدی به مرزهای ایران را در سر نمی پروراند.

وی برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران را نشانه قدرت ایران دانست و گفت: ریاست جمهوری اسلامی بر این اجلاس موجب انزوای دشمنان و حامیان سلطه خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینكه نیروهای مسلح همواره در كنار مردم هستند، خاطرنشان كرد: در جریان زلزله ارسباران هم این نیروها قابلیت خود را نشان دادند.

7232/645/587