۳۱ شهریور ۱۳۹۱، ۹:۵۱
کد خبر: 80332643
T T
۰ نفر
200 ميليون ريال اعتبار به كتابخانه هاي عمومي ملاير اختصاص يافت

ملاير – معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري ويژه ملاير از اختصاص 200 ميليون ريال اعتبار براي تعمير و تجهيز كتابخانه هاي عمومي اين شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا سید'رسول حسینی' روز پنجشنبه در كمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان ملایر افزود: افزون بر این، دو میلیارد ریال اعتبار نیز از محل تملك دارایی برای احداث كتابخانه مركزی ملایر اختصاص یافت كه لازم است هر چه سریعتر محل احداث آن جانمایی و عملیات اجرایی كتابخانه آغاز شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر، 16 باب كتابخانه عمومی در سطح شهر و روستای ملایر با هشت هزار عضو و 130 هزار نسخه كتاب با عناوین مختلف فعالیت دارند.

وی یادآور شد: از این تعداد، هشت باب شهری و هشت باب كتابخانه روستایی است كه هشت كتابخانه شهری به اینترنت مجهز شده و تا هفته آینده نیز چهار باب كتابخانه روستایی به اینترنت مجهز خواهند شد.

حسینی افزایش تعداد اعضای كتابخانه های عمومی شهرستان را یكی از اهداف این كمیته عنوان كرد و ادامه داد: دستیابی به این هدف نیازمند اجرای برنامه های كیفی در كتابخانه های عمومی است.

وی همچنین خواستار راه اندازی ایستگاه های مطالعاتی در سطح شهرستان شد و افزود: اعضای كمیته نهضت مطالعه مفید و همچنین سایر دستگاه ها باید در این راستا همكاری لازم را داشته باشند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر بیان داشت: در راستای برگزاری مسابقات كتابخوانی، بیش از دو هزار بروشور در سطح شهرستان توزیع شده است.

حسینی همچنین از بازدید اعضای انجمن كتابخانه های عمومی شهرستان از مدارس ملایر خبر داد.

وی گفت: نمایشگاه بزرگ كتاب كه در محل پارك سیفیه ملایر دایر شده است، تا پنجم مهرماه سال جاری با تخفیف 40 درصدی آماده بازدید علاقه مندان است.

7528/551