۳۰ شهریور ۱۳۹۱، ۱۷:۲۴
کد خبر: 80332130
T T
۰ نفر
دفاع مقدس مجموعه ارزشمندي از فرهنگ ايثار و شهادت است

اراك- نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه اراك، دفاع مقدس را مجموعه ارزشمندي از فرهنگ ايثار و شهادت عنوان كرد.

آیت الله ' قربانعلی دری نجف آبادی' در پیامی به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس كه عصر پنج شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آورده است: هفته دفاع مقدس، پاسداشت یاد شهدا و ایثارگرانی است كه اقتدار امروز ایران اسلامی در تمام عرصه ها مرهون از خود گذشتگی آنان است.

در ادامه این پیام آمده است: رزمندگان اسلام و شهیدان والامقام در دوران دفاع مقدس درس آزادی و آزادگی را با پیروی از اسلام ناب محمدی (ص) و هدایت های رهبر فقید انقلاب اسلامی برای جهانیان تكرار كردند.

نماینده ولی فقیه در استان مركزی در این پیام خاطر نشان كرده است: هفته ‌دفاع ‌مقدس یادآور جانفشانی، ایثارگری ‌ها و فداكاری ملت بزرگ ایران به ویژه جوانان غیور و شیر زنان شجاعی است كه در استان‌های مرزی همانند مردان در دفاع مقدس نقش داشتند.

وی، در این پیام افزوده است: این روزها هم چنین یادآور فداكاری نیروهای مسلحی است كه از زمین و هوا آتش خشم ملت را بر متجاوزان و مزدوران بعثی فرو ریختند و بزرگ‌ترین حماسه‌های تاریخ ایران را رقم زدند.

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از این پیام آورده است: هفته دفاع مقدس، هفته پاسداشت فرهنگ ایثار، مقاومت و گنجینه ارزشمندی است كه همچون نگینی درخشان بر تارك این سرزمین می درخشد و یادآور شجاعت و از خودگذشتگی رزمندگانی است كه با خون خود نهال انقلاب اسلامی را آبیاری كردند.

وی در ادامه این پیام تاكید كرده است: اكنون گنجینه ارزشمند فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت ملت ایران، مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و با بیداری ملت‌های مسلمان و نیز غیرمسلمانان تحت ستم سراسر گیتی، هراس و استیصال را به كانون‌های نامشروع قدرت جهانی تحمیل كرده ‌ به طوری كه از فرط ناتوانی اقدامات سخیف و غیرانسانی همچون توهین به مقدسات را در دستور كار خویش قرار می‌دهند.

امام جمعه اراك در ادامه این پیام با تبریك فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره امام راحل و شهدای گرانقدر دفاع مقدس را گرامی داشته و بر تجلیل از خانواده بزرگ جانبازان، آزادگان و شهدا تاكید كرده است.ك/1

517/559