۳۰ شهریور ۱۳۹۱، ۱۴:۵۵
کد خبر: 80331969
T T
۰ نفر
نبيه بري: اعتراضات به فيلم موهن ضد اسلامي موجب اتحاد مردم شده است

بيروت- رييس مجلس لبنان گفت: مردم لبنان از اديان و مذاهب مختلف در راستاي اعتراض به ساخت فيلم توهين كننده به ساحت پيامبر اكرم (ص)، اختلافات را كنار گذاشته و در صفوفي متحد اقدام به محكوم نمودن اين فيلم كردند.

به گزارش ایرنا از بیروت، 'نبیه بری' روز پنجشنبه در گفت و گویی رسانه ای افزود: اگر چه برخی تندروی ها باعث شده كه عده ای نتوانند راهپیمایی ضاحیه را هضم كرده و حتی مواضع 'سید حسن نصرالله' دبیر كل حزب الله لبنان را در این راهپیمایی درك كنند.

وی ادامه داد: راهپیمایی ضاحیه باعث سرافرازی همه لبنانی هاست و باید به عنوان یك الگو به آن نگاه شود.

رییس مجلس لبنان، با زشت دانستن هجمه ای كه برخی علیه سخنان اخیر سید حسن نصرالله به راه انداخته اند، گفت: به نظر می رسد كه مخالفان مقاومت، از هر سخنی كه دبیر كل حزب الله بر زبان براند ناراحت می شوند و برایشان مهم نیست كه مضمون آن چه بوده است.

وی با اشاره به اینكه در راهپیمایی ضاحیه با توجه به اینكه رستوران های آمریكایی زیادی در منطقه وجود دارد، هیچگونه اتفاق خشونت باری رخ نداد، افزود: این توهین تنها نسبت به رسول اكرم (ص) و دین اسلام نبوده، بلكه تمام انبیاء و ادیان را دربرمی گیرد و حضور اسقف های مسیحی و علمای اهل تسنن در این تظاهرات نیز قابل توجه و شایان تقدیر است.

رییس مجلس لبنان با تاكید بر اینكه اینگونه اعتراضات، بهترین واكنش به اقدامات فتنه گرانه میان مسلمانان و مسیحیان است، افزود: حماقت آمریكایی ها در برخورد با این فیلم و واكنش های علیه آن بسیار عجیب است، چرا كه شاهد یك موضع واحد از سوی مقامات واشنگتن در این خصوص نیستیم.

نبیه بری، با ابراز تاسف از اینكه غربی ها منتقدان هولوكاست را مورد تعقیب قرار می دهند و در این رابطه آزادی بیان برایشان معنا و مفهومی ندارد، گفت: آنها حتی موسس پایگاه 'ویكی لیكس' را كه اكثر اطلاعات صحیح را منتشر كرده نیز مورد تعقیب قرار می دهند، اما در خصوص سازندگان این فیلم سراسر دروغ، سكوت كرده اند.

وی در خصوص اتهاماتی كه متوجه 'عدنان منصور' وزیر خارجه لبنان در رابطه با درخواستش به منظور پیگیری این مساله توسط اتحادیه عرب شد،نیز گفت: منصور به هیچ وجه در این خصوص تك روی نكرده و تنها با 'نبیل عربی' دبیر كل این اتحادیه به مشورت پرداخته و به هیچ وجه اقدام وی به اتخاذ تصمیم نینجامیده است.

خاورم**2024/1027**1144
۰ نفر