۲۹ شهریور ۱۳۹۱، ۱۵:۴۰
کد خبر: 80330579
T T
۰ نفر
كمبود بودجه ،مهمترين چالش هاي نمايش هاي عروسكي است

بندرعباس- كارگردان نمايش عروسكي 'افسانه ماهك' كه در ششمين جشنواره تئاتر كودك و نوجوان رضوي حضور يافته، گفت: كمبود بودجه و نبود سالنهاي اختصاصي نمايش عروسكي از جمله مهمترين چالش هاي اين عرصه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'حسین چراغی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تاثیرگذاری هنر نمایش در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه كودكان، باید حمایت های مالی از نمایش های عروسكی بیشتر شود.

وی تصریح كرد:ازبودجه اختصاص یافته به تئاتر كشور سهمی كه برای تئاتر عروسكی در نظر گرفته می شود، بسیار كم می باشد و همین مساله مشكلاتی را برای فعالان این بخش ایجاد كرده است.

چراغی یكی از مشكلات جشنواره های تئاتر مذهبی را استفاده از زبانی فاخر و غیرقابل فهم دانست و افزود: من بیشتر سعی كرده ام كه در كارهایم برای كودكان فضایی شاد و قابل فهم ایجاد كنم تا كودكان احساس خوبی از تماشای نمایش داشته باشند.

كارگردان نمایش عروسكی 'افسانه ماهك' در جشنواره ضامن آهو بر اجرای عمومی نمایش های عروسكی تاكید كرد و گفت: تئاتر عروسكی نباید محدود به اجرا در جشنواره ها شود زیرا اجرای عمومی این نمایش ها پویایی تئاتر عروسكی را در پی خواهد داشت.

چراغی با بیان این كه هیچ وقت در جشنواره ها به دنبال جایزه نبوده ام، اظهار كرد: من همواره سعی بر جلب رضایت مخاطبان و مردم داشته ام ،اما با این وجود در جشنواره های مختلف كارهایم مورد توجه داوران نیز قرار گرفته و جایزه هایی را نیز دریافت كرده ام.

ششمین جشنواره ملی تئاتر كودك و نوجوان رضوی از روز 28 شهریورماه در فرهنگسرای طوبی بندرعباس آغاز به كار كرده و تا روز دوم مهرماه ادامه دارد. ك/3

7198/668