۲۶ شهریور ۱۳۹۱، ۱۱:۵۸
کد خبر: 80324877
T T
۰ نفر
20 دانشگاه كشور به سيستم فتوولتائيك انرژي خورشيدي تجهيزشدند

تهران- دبير ستاد توسعه فناوري انرژي هاي تجديدپذير معاونت علمي وفناوري رياست جمهوري از تجهيز 20 دانشگاه كشور به سيستم فتوولتائيك انرژي خورشيدي خبر داد و گفت: اين سيستم ها به منظور ترويج استفاده از انرژي خورشيدي در دانشگاه ها و مراكز آموزشي - پژوهشي نصب شده اند.

'یوسف آرمودلی' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: معاونت علمی و فناوری به منظور ترویج فرهنگ استفاده از انرژی خورشیدی در مراكزآموزشی كشور، از دو سال گذشته تجهیزات تولید یك كیلووات انرژی برق از طریق سیستم فتوولتائیك را به دانشگاه ها ارایه كرده است .

وی افزود: ارایه این تجهیزات به دانشگاه ها به همراه آموزش نحوه تولید انرژی برق از خورشید به نیروهای فنی و مهندسان كشور در دانشگاه ها انجام شده است و برای اجرای این طرح به هر دانشگاه مبلغ 200 میلیون تومان اعتبارتعلق گرفته است.

دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی های تجدیدپذیر خاطرنشان كرد كه تاكنون دانشگاه هایی همچون شهید بهشتی ، اراك ، سهند تبریز ، سیستان وبلوچستان ، بندرعباس ، شیراز ، اصفهان ، تهران ، صنعتی شریف ، امیركبیر و پژوهشگاه صنعت نفت این تجهیزات را دریافت و آن ها را نصب كرده اند .

به گفته وی دانشكده فنی دانشگاه تهران دارای كاملترین این نوع از تجهیزات است و در این دانشكده از سیستم فتوولتائیك انرژی خورشیدی استفاده می شود.

آرمودلی یادآور شد كه در سال گذشته مرحله نخست این طرح انجام شد و در این مرحله 17 دانشگاه تجهیزات لازم را دریافت كردند و در سال جاری نیز هفت دانشگاه تجهیزات سلول های فتوولتائیك را دریافت می كنند ولی تا به حال ( پایان نیمه اول سال ) این تجهیزات در 20 دانشگاه كشور نصب شده است .

وی گفت : براساس برنامه ریزی انجام شده هرسال دانشگاه های دیگری نیز دارای این تجهیزات می شوند و به مرور تمامی دانشگاه های كشور به این سیستم تجهیز خواهند شد.

به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی های تجدیدپذیرخوشبختانه كشور ایران از نظر تابش خورشیدی در وضعیت بسیار مناسب است به طوری كه سالانه در كشور بیش از 300 روز آفتابی وجود دارد كه این خود منبع عظیمی برای انرژی خورشیدی است كه باید از آن بهره برد.

علمی**9190** 1581
۰ نفر