۲۰ شهریور ۱۳۹۱، ۱۸:۳۵
کد خبر: 80317953
T T
۰ نفر

1200 اثر به جشنواره پايتخت پنجره ها ارسال شده است

۲۰ شهریور ۱۳۹۱، ۱۸:۳۵
کد خبر: 80317953
1200 اثر به جشنواره پايتخت پنجره ها ارسال شده است

آبادان- معاون فرهنگي هنري حوزه هنري استان خوزستان از ارسال بيش از هزار و 250 اثر به چهارمين جشنواره هنري پايتخت پنجره ها خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی حوزه ی هنری خوزستان'مجید صادپاپی' افزود:یكی از اقدامات هر ساله حوزه هنری خوزستان برگزاری جشنواره فرهنگی هنری پایتخت پنجره ها است كه امسال این جشنواره برای چهارمین بار در شهرستان آبادان برگزار می شود.

وی با بیان اینكه این جشنواره ویژه گرامیداشت حماسه شكست حصر آبادان و هفته دفاع مقدس است، افزود: تاكنون بیش از یك هزار و 250 اثر در قالب عكس، شعر، داستان و نمایشنامه به این جشنواره ارسال شده است.

صادپاپی با اشاره به اینكه آثار دریافتی از سراسر كشور بوده است، افزود: تاكنون950 عكس، 150 شعر، 150 داستان و هفت نمایشنامه برای این جشنواره ارسال شده است.

وی به تمدید مهلت دریافت آثار جشنواره تا 23 شهریور ماه امسال اشاره كرد و گفت: پیش بینی می شود با تمدید زمان این جشنواره آثار دریافتی به بیش از این رقم برسد.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان خوزستان با اشاره به چاپ آثار ارسالی به جشنواره پایتخت پنجره ها اظهار كرد: یكی از اقدامات خوب سال گذشته كه انگیزه حضور هنرمندان را بیشتر كرده است، چاپ آثار آنان در قالب چهار جلد كتاب شعر، داستان، نمایشنامه و خاطرات بوده است.

وی از آنالیز آثار ارسال شده در دوره های قبل و چاپ بیش از دو هزار كتاب در این راستا خبر داد و گفت: چاپ آثار و ثبت آنها انگیزه فعالیت را برای نویسندگان و شاعران جوان بیشتر می كند.

صادپاپی با بیان اینكه هنوز مجوز چاپ آثار ارسالی به پایتخت پنجره ها دریافت نشده، افزود: در حال پیگیری برای دریافت مجوز هستیم تا مانند سال گذشته آثار چاپ و در قالب بسته فرهنگی ارائه شود.

وی تصریح كرد: در صورتی كه موفق به چاپ آثار در این جشنواره نشویم قطعا این آثار در زمان دیگری چاپ و ارائه می شود.

صادپاپی گفت: در سه دوره گذشته برگزاری جشنوار هنری پایتخت پنجره ها بیش از سه هزار و 820 اثر به این جشنواره ارسال شده است.ك/3 642/7103