۲۰ شهریور ۱۳۹۱، ۱۲:۲۹
کد خبر: 80317120
T T
۰ نفر

هفت طرح سرمايه گذاري خارجي در زنجان اجرا مي شود

۲۰ شهریور ۱۳۹۱، ۱۲:۲۹
کد خبر: 80317120
هفت طرح سرمايه گذاري خارجي در زنجان اجرا مي شود

زنجان- رئيس سازمان امور اقتصادي و دارايي استان زنجان گفت: هفت طرح مهم سرمايه گذاري خارجي با اعتباري بالغ بر 142 ميليون دلار در اين استان اجرا مي شود كه فاز نخست برخي از اين طرح ها آماده بهره برداري است.

ابوالفضل فلاح روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی پنج سال گذشته هیچ نوع سرمایه گذاری خارجی دراین استان انجام نشده بود كه با برنامه ریزیهای انجام شده ، سرمایه گذاری خارجی در این استان رشد قابل توجهی یافته است.

وی اظهار كرد: از طرحهای مهم سرمایه گذاری موجود در این استان شرایط حضور سرمایه گذاران خارجی در پنج طرح فراهم شده است.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان زنجان افزود: در حوزه صنعت سرمایه گذاران تركیه ای، ایتالیایی و تعدادی دیگر از سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج كشور و زنجانی ها حضور دارند.

وی با اشاره به اینكه طی شش ماه گذشته 146 فرصت سرمایه گذاری با اعتباری بالغ بر 76 هزار میلیارد ریال در استان مطالعه و ایجاد شده است اظهار كرد: این تعداد فرصت سرمایه گذاری در حوزه های صنعت،گردشگری، كشاورزی، زیرساخت های اولیه از قبیل آب و برق،تعریف شده است.

فلاح افزود: فرصت ها و پروژه های سرمایه گذاری استان در سایت سرمایه گذاری كشور به نشانی www.iio.ir برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی ثبت شده است.

وی خاطر نشان كرد: رسانه های گروهی ركن اساسی و مهم در حوزه اقتصادی به ویژه معرفی فرصت های سرمایه گذاری محسوب می شوند كه تحقق این مهم تحولی اساسی را در استان ایجاد می كند.

596/7320