۱۸ شهریور ۱۳۹۱، ۱۲:۴۵
کد خبر: 80313833
T T
۰ نفر
اطلاعات 93 درصد امامزاده هاي استان البرز در سامانه جامع موقوفات ثبت شده است

كرج- مديركل اوقاف و امور خيريه استان البرز با اشاره به اينكه اين اداره كل در تصحيح و تكميل اطلاعات سامانه جامع موقوفات پيشتاز است گفت: تا كنون اطلاعات 93 درصد امامزاده هاي اين استان به ثبت رسيده است.

حجت الاسلام و المسلمین 'ابوالفضل بنی احمدی'روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه و به منظور احیاء و استفاده بهینه از ظرفیت موقوفات و مقابله با سوء استفاده از موقوفات سامانه جامع موقوفات همزمان با سراسر كشور در استان البرز نیز راه اندازی شد.

وی تصریح كرد: دراین راستا اطلاعات كلیه موقوفات، اثلاث باقیه ، پایه رقبات ، امامزادگان و فرایندهای مالی در این سامانه ثبت می شود .

بنی احمدی افزود : پس از تكمیل سامانه جامع موقوفات این اداره نمی تواند هیچ گونه دخل و تصرفی در فرایندهای مالی انجام دهد و تمام نذورات ، صدقات ، اجاره ها فقط در همان موقوفه هزینه خواهد شد.

مدیر كل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به رسالت سنگین اداره اوقاف در اجرای ماموریت های محوله ، یادآور شد: امانتداری وظیفه خطیری است كه بر عهده این نهاد قرار داده شده است.

وی در مورد نحوه تخصیص هزینه ها در بقاع متبركه بیان كرد : اداره اوقاف هیچ نوع كمك دولتی برای اداره امامزادگان ندارد و درآمد امامزادگان از نذورات مردم تامین می شود.

وی گفت: هزینه های عمرانی 40 درصد كل درآمد هر بقعه را به خود اختصاص می دهد و 30 درصد از این درآمدها در قالب كارهای فرهنگی هزینه می شود .ك/3

693/ 691