۱۷ شهریور ۱۳۹۱، ۱۶:۳۵
کد خبر: 80312944
T T
۰ نفر
السفير: سفر سليمان به تهران،در راستاي حمايت از لبنان موفقيت‌آميز بود

بيروت - روزنامه لبناني 'السفير'، سفر اخير رييس جمهور لبنان به ايران را موفقيت آميز عنوان كرد و نوشت:'ميشل سليمان' در اين سفر توانست، حمايت بيشتري از لبنان در راستاي اجراي سياست دور نگه داشتن آن از چالش هاي منطقه اي و به خصوص بحران سوريه بدست آورد.

به گزارش ایرنا از بیروت، این روزنامه لبنانی روز جمعه نوشت : مشاركت لبنان در سطحی عالی رتبه در اجلاس غیرمتعهدها به سود لبنان بود چراكه خط مشی سیاسی لبنان همواره به سوی اظهار بی طرفی پیرامون مسایل جاری منطقه پیش می رود.

این روزنامه افزود: اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران فرصت مناسبی برای نزدیكی و آشنایی كشورهای شركت كننده با تحولات اخیر منطقه و مسایل جاری آن به خصوص مسایل جاری لبنان و سوریه پیش آورد.

روزنامه السفیر با اشاره به دیدار سلیمان با رهبر انقلاب ایران تأكید كرد: سلیمان در این دیدار موضع لبنان در باره تحولات جاری منطقه به خصوص تحولات كشورهای عربی را به محضر رهبر ایران اعلام كرد و آیت الله خامنه‌ای هم لبنان را كشوری حساس و با اهمیت خواندند و همه مسئولان لبنانی را به ایجاد راهكارهای منصفانه و عادلانه برای حل مسایل و چالش های داخلی دعوت كردند.

روزنامه لبنانی ادامه داد: رهبر انقلاب ایران، تأكید خود را بر جلوگیری از سرایت نكردن تحولات جاری منطقه به لبنان اعلام و از وجود همكاری میان طایفه های مختلف لبنانی ابراز خرسندی كردند.

السفیر به نقل از میشل سلیمان رییس جمهور لبنان نوشت: رهبر ایران در این دیدار با اشاره به بحران سوریه بر حمایت نكردن نظامی از برخی از گروههای سوری و دخالت نكردن بیگانگان در آن تأكید كردند.

روزنامه لبنانی با اشاره به تأكید سلیمان بر ثبات و استقرار لبنان و دور نگه داشتن آن از دامنه خطر و تهدیدات خارجی ادامه داد: سلیمان با تأكید بر وجود مقاومت تا پایان اشغالگری اسراییل، برضروت ایجاد استراتژی دفاعی ملی به منظور حفظ و مصونیت مقاومت در لبنان تأكید كرد.

خاورم*2023**1030 **1446