۱۵ شهریور ۱۳۹۱، ۱۳:۳۱
کد خبر: 80310082
T T
۰ نفر
معاون وزير ورزش: عملكرد كاروان پارالمپيكي ايران غيرقابل تصور است

لندن - معاون توسعه منابع و مديريت وزارت ورزش و جوانان گفت: عملكرد كاروان ورزشي ايران تاكنون غيرقابل تصور بوده است و من از همت و اراده قوي ورزشكاران و مربيان در بازيهاي پارالمپيك 2012 لندن قدرداني مي كنم.

دكتر 'عبدالرضا ساور' روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی ایرنا، افزود: افتخار آفرینی ورزشكاران عزیز ما در بازیهای پارالمپیك چشمگیر، ستودنی و مایه مباهات همه ایرانیان است.

وی در ادامه گفت: با وجود آنكه در بازیهای پارالمپیك لندن چندین كلاس در مسابقات با هم ادغام شده ولی باز هم ورزشكاران غیور كشورمان توانسته اند تا این جای كار فوق العاده ظاهر شوند.

ساور درباره افتخار آفرینی زهرا نعمتی كه برای نخستین بار در طول تاریخ بازیهای پارالمپیك مدال طلا را برای بانوانان كشورمان به ارمغان آورد، گفت: قهرمانی خانم نعمتی واقعا عالی بود و نشان داد كه بانوان ورزشكار ما می توانند در عرصه ورزش همپای آقایان افتخار آفرینی كنند. من به ایشان از صمیم قلب تبریك می گویم و كسب مدال طلای خانم نعمتی را یك افتخار بزرگ و ماندگار برای ورزش كشور می دانم.

معاون وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا كه گفته می شود وزارت ورزش میان ورزشكاران پارالمپیكی و المپیكی تفاوت قائل است، آیا موضوع صحت دارد؟ گفت: ما اصلا میان این دو گروه از عزیزان تفاوتی قائل نیستیم و همانطور كه دكتر عباسی وزیر ورزش و جوانان تاكید كرده است نگاه وزارت ورزش به آنان یكسان خواهد بود.

ساور در پایان اظهارداشت: امید می رود كه موفقیت های ورزشكاران دلاور ما در بازیهای پارالمپیك 2012 تداوم داشته باشد و دعای خیر مقام معظم رهبری و مردم خوب كشورمان بدرقه راه این عزیزان باشد.

كاروان پارالمپیكی كشورمان تاكنون با كسب هفت مدال طلا، چهار نقره و یك برنز در جایگاه نهم جدول توزیع مدال ها قرار دارد.

بیش از چهار هزار و 200 ورزشكار از 164 كشور جهان در چهاردهمین دوره بازیهای پارالمپیك رقابت می كنند.

اروپام**1592**345