چهار جوان روستايي از زرآباد در آزمون كارشناسي ارشد پذيرفته شدند

زرآباد – رييس شوراي اسلامي شهر زرآباد از توابع شهرستان بندري كنارك گفت: براي نخستين بار در تاريخ اين منطقه، چهار جوان دهستان زرآباد غربي در مرحله نهايي آزمون كارشناسي ارشد ناپيوسته سال 91 دانشگاهها و مراكز آموزش عالي كشور پذيرفته شدند.

'خیرمحمد نهنگی' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جوانان در حالی موفق به كسب امتیاز لازم در آزمون كارشناسی ارشد شدند كه از تمكن مالی و امكانات آموزشی مناسبی برخوردار نبودند و تنها توكل به پروردگار و تلاش شبانه روزی را دلایل موفقیت خود در این آزمون می دانند.

وی بیان كرد: والدین این دانش آموزان بی سواد و اغلب كشاورز هستند كه قادر به تامین حداقل امكانات آموزشی برای فرزندانشان بودند با این حال تلاش آنان برای به ثمر رساندن گلهای زندگیشان بی نتیجه نماند.

او اظهار داشت: 'اسماعیل رحمانی' و 'یحیی بهرام زهی' از روستای 'گنجك' به ترتیب در رشته جغرافیای شهری و رشته ژیومورفولوژیی دوره روزانه دانشگاه سیستان و بلوچستان، 'عبداللطیف كاروانی' از روستای 'گنجك' در رشته جامعه شناسی دوره روزانه دانشگاه باهنر كرمان و 'عبدالصمد میرانزهی' از روستای 'تنبلان' در رشته ادبیات عرب دوره روزانه دانشگاه سیستان و بلوچستان پذیرفته شده اند.

وی اضافه كرد: در مراسمی كه امروز با حضور مسوولان محلی در زرآباد برگزار شد از چهار جوان موفق این بخش در آزمون كارشناسی ارشد سال 91 با اهدای جوایزی قدردانی گردید.

رییس شورای اسلامی شهر زرآباد گفت: 100 نفر از پسران جوان روستایی بخش زرآباد در دانشگاههای ملی كشور مشغول تحصیل هستند.

نهنگی افزود: به بركت انقلاب و توجه ویژه دولت خدمتگذار هشت دانش آموز دختر برای نخستین بار در تاریخ این بخش در رشته علوم انسانی آزمون سراسری سال 91 قبول شدند.

وی بیان كرد: نخستین دوره پیش دانشگاهی برای 9 دانش آموز دختر زرآباد در رشته علوم انسانی در سال تحصیلی 89 - 90 برگزار شد كه هشت نفر از آنان با كسب امتیاز لازم در آزمون سراسری به مرحله انتخاب رشته راه یافتند.

او اظهار داشت: فراهم نبودن امكانات آموزشی و برخی باورها و مسایل بومی در گذشته، موجب محروم ماندن بسیاری از دختران بخش زرآباد از تحصیل بویژه در مقاطع راهنمایی و متوسطه شده بود.

وی ادامه داد: با توجه ویژه مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی به توسعه فضاهای آموزشی و ارتقای شاخص های آموزشی در منطقه، رفته رفته دختران زرآباد به تحصیل گرایش یافتند به طوری كه اكنون دبیرستان و پیش دانشگاهی ویژه دختران در این بخش راه اندازی شده است. /3

7315/7437