۱۰ شهریور ۱۳۹۱، ۱۵:۱۴
کد خبر: 80301914
T T
۰ نفر
امام جمعه قزوين: پرمحتواترين اجلاس غيرمتعهدها درتهران برگزارشده است

قزوين - امام جمعه موقت قزوين گفت: از نظر محتوايي در تاريخ اجلاس غيرمتعهدها، قوي ترين و اثرگذارترين نشستي كه توانست به اين جنبش عزت و آبرو ببخشد، اجلاس تهران است.

حجت الاسلام 'عبدالكریم عابدینی' در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین افزود: اجلاس غیر متعهدها در شانزدهمین دوره خود توانست با ریاست جمهوری اسلامی ایران در دنیا هویتی مستقل بیابد.

وی با اشاره به فواید ظاهری اجلاس غیرمتعهدها در تهران خاطرنشان كرد: اجلاس گذشته در شرم الشیخ مصر با حضور 107 كشور برگزار شد اما در این دوره شاهد بزرگترین، مهمترین و پرحضورترین شركت كنندگان با حضور 120 كشور جهان بودیم.

حجت الاسلام عابدینی با اشاره به ثمرات برگزاری شانزدهمین دوره نشست غیرمتعهدها در تهران گفت: مانور سیاسی و مدیریت بیش از دو سوم كشورهای جهان توسط جمهوری اسلامی در مدت سه سال آینده می تواند از مهمترین فواید برگزاری این اجلاس در كشورمان باشد.

وی، انزوای بیشتر آمریكا و اسراییل در جهان را از دیگر نتایج برگزاری این اجلاس نام برد و گفت: آمریكا می خواست ما را با تحریم های جهانی به انزوا بكشاند، اما ایران اسلامی با برگزاری این نشست توانست قدرت خود را بار دیگر به ابرقدرتها نشان دهد.

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: برنامه ریزی برای مدیریت جهانی و بین المللی بدون حضور استكبار جهانی توسط جمهوری اسلامی یكی دیگر از فواید برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران است كه بدون شك موقعیت استكبار و در راس آن آمریكا را در 120 كشور جهان بیش از گذشته متزلزل خواهد ساخت.

حجت الاسلام عابدینی در پایان سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا (ع)، رییسعلی دلواری پیشاهنگ مبارزه با سطله گران انگلیسی و شهید قدرت اله چگینی از مربیان و مروجان قرآن قزوینی را كه توسط منافقین به شهادت رسید، تسلیت گفت.

627/ 614/681
۰ نفر