۱۰ شهریور ۱۳۹۱، ۱:۰۵
کد خبر: 80301367
T T
۰ نفر
ديدار وزراي خارجه تونس و بنگلادش با  وزير امور خارجه ايران

تهران- وزراي امور خارجه تونس و بنگلادش در حاشيه شانزدهمين اجلاس جنبش غير متعهدها با 'علي اكبر صالحي' همتاي ايراني خود ديدار و گفت وگو كردند.

به گزارش گروه اخبار شب ایرنا به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امورخارجه، صالحی در دیدار با وزیر خارجه تونس تجربه موفق برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران كه با حضور و مشاركت گسترده مقامات عضو نم مواجه گردید را با اهمیت خواند و آنرا در راستای توجه اعضا به اصول جنبش عدم تعهد به ویژه در شرایط سیاسی حاضر در جهان ارزیابی كرد.

ضرورت گسترش همكاری های دوجانبه و تاكید بر لزوم رفتار مبتنی بر اعتدال در میان مسلمانان و پرهیز از افراط گرایی از دیگر موضوعات مورد اشاره از سوی صالحی بود.

وزیر امور خارجه تونس نیز در این دیدار ضمن تبریك به مناسبت آغار ریاست جمهوری اسلامی ایران بر جنبش عدم تعهد، نقش این جنبش بر معادلات سیاسی جهان را بسیار مهم خواند و به ویژه اولویت بالای موضوع فلسطین در این جنبش را عاملی بر احقاق حقوق مردم فلسطین دانست.

صالحی همچنین در دیدار همتای بنگلادشی خود ضمن مرور روابط دوجانبه به ویژه در حوزه روابط اقتصادی، زمینه های همكاری متقابل دو كشور در سازمان های بین‌المللی را مورد رایزنی قرار داد.

**1536**1368**