۵ شهریور ۱۳۹۱، ۱۹:۰۴
کد خبر: 80293519
T T
۰ نفر
پرداخت تسهيلات بانكي در دولت هاي نهم و دهم 400درصد افزايش يافته است

زنجان- رييس اداره امورشعب بانك ملي استان زنجان گفت:تسهيلات پرداخت شده از سوي سيستم بانكي استان زنجان در دولت هاي نهم و دهم در مقايسه با پيش از روي كار آمدن اين دولت ها 400درصد افزايش يافته است.

مصطفی مقدسی روز یكشنبه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دولت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: سیستم بانكی استان درپی ترسیم اهداف خود در بخش پرداخت تسهیلات موفق به تحقق 100درصدی اهداف خود شده است.

وی با اشاره به اینكه بیش از 140درصد از منابع قرض الحسنه استان به صورت تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است ابراز كرد: در زمان حاضر به دلیل فقدان منابع قرض الحسنه این تسهیلات پرداخت نمی شود.

مقدسی با بیان اینكه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از اولویت دار ترین وظایف سیستم بانكی است خاطر نشان كرد: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه طی هفته آتی و به محض تامین اعتبار صورت خواهد پذیرفت.

رییس اداره امورشعب بانك ملی استان زنجان عملكرد سیستم بانكی را در پرداخت تسهیلات تكلیفی مطلوب ارزیابی و اظهار كرد: در بخش بنگاه های زودبازده بانك ملی 100درصد اعتبارات را جذب كرده است.

مقدسی با اعلام خبر كسب رتبه سوم كشوری توسط سیستم بانكی استان زنجان در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی گفت: سیستم بانكی با ارائه تسهیلات در حفظ و ایجاد اشتغال عملكرد مطلوبی داشته است.

وی یادآور شد: بخشی از اعتبارات مربوط به تسهیلات تكلیفی مربوط به مسكن روستایی نیز از سوی بانك ها جذب شده وبخشی در حال جذب است.

رییس اداره امور شعب بانك ملی استان زنجان توجه به بخش كشاورزی را یكی از اقدامات منحصر به فرد دولت دانست و افزود: امسال یك هزارو 610 میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات توسعه بخش كشاورزی استان زنجان اختصاص داده شده است كه متولی پرداخت آن بانك كشاورزی می باشد.

مقدسی خاطر نشان كرد:علی رغم اینكه همواره بخش كشاورزی كمترین سهم را در پرداخت تسهیلات كشاورزی به خود اختصاص می داد امسال برای نخستین مرتبه این بخش دچار تحول شده است.

522/7324