۵ شهریور ۱۳۹۱، ۱۷:۵۵
کد خبر: 80293424
T T
۰ نفر
صادرات صنايع دستي كشور به 5/1ميليارد دلار مي رسد

شهركرد- معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: ميزان صادرات محصولات صنايع دستي كشور تا پايان سالجاري به 5/1 ميليارد دلار مي رسد.

'محمد حسن صالحی مرام'عصر یكشنبه در حاشیه آیین افتتاح نمایشگاه سراسری صنایع دستی در شهركرد در گفت وگو با ایرنا افزود: میزان صادرات محصولات صنایع دستی كشور در سال گذشته 500 میلیون دلار بود كه این میزان در سه ماهه نخست سالجاری300 درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینكه بیش از دومیلیون صنعتگر و هنرمند صنایع دستی از تولید و فروش صنایع دستی امرار معاش می كنند، گفت:كاهش واسطه گری در این بخش ، بازار فروش و درآمد فعالان عرصه صنایع دستی را رونق می دهد.

صالحی مرام، راه اندازی بازارچه های فروش صنایع دستی را از راهكاری افزایش فروش و كاهش قیمت محصولات این صنایع عنوان كرد.

وی گفت: برپایی نمایشگاه های سراسری در داخل و خارج كشور نیز از دیگر راه های معرفی و شناساندن صنایع دستی ایران است.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با كاهش قیمت صنایع دستی می توان این كالا را در سبد خرید همه اقشار قرار داد.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی سند توسعه كشور، راه اندازی 12 بازارچه صنایع دستی، جزو تكلیف كاری امسال بود كه با رایزنی انجام شده و دستور رییس جمهوری مبنی بر قرار گرفتن این امر در طرحهای 'مهر ماندگار'،60 بازارچه جدید عرضه صنایع دستی تا پایان سالجاری در كشور راه اندازی می شود.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با راه اندازی این بازچه ها می توان در راه كوتاه شدن دست واسطه ها گام برداشت و حدود 50 تا 60 درصد از قیمت صنایع دستی در بازار فروش كاست.

صالحی مرام افزود: براساس هماهنگی با واحدهای خودروسازی، از اواخر سالجاری می توان از تولیدات صنایع دستی بخصوص گپه،‌ فرش و گلیم در محصولات این صنعت استفاده كرد.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه سراسری صنایع دستی كشور از امروز به مدت چهار روز در محل دایمی نمایشگاه های چهارمحال و بختیاری در شهركرد، میزبان علاقه مندان است.

7360/547
۰ نفر