۵ شهریور ۱۳۹۱، ۱۳:۵۱
کد خبر: 80292891
T T
۰ نفر
سه ميليارد ريال بن براي نمايشگاه كتاب خراسان شمالي اختصاص يافت

بجنورد - مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خراسان شمالي گفت: سه ميليارد ريال بن براي هفتمين نمايشگاه كتاب استان اختصاص داده شد.

به گزارش ایرنا،‌ 'حسین ثابتقدم وحید' روز یكشنبه در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: در هفتمین نمایشگاه كتاب استان به هر فرد حدود 200 هزار ریال بن كتاب داده می شود.

وی اضافه كرد: در عرضه بن كتاب، شهروندان و خریداران عادی اولویت دارند كه در صورت وجود بن مازاد، ادارات و دستگاه های دولتی نیز می توانند بن خریداری كنند.

وی گفت: برای دسترسی آسان شهروندان به نمایشگاه كتاب استان، سه دستگاه اتوبوس پیش بینی شده كه از مركز شهر، مردم را برایگان به نمایشگاه منتقل می كنند.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: در هفتمین نمایشگاه كتاب استان 200 ناشر از 15 استان كشور شركت دارند كه در این نمایشگاه 20 هزار عنوان كتاب مشتمل بر 200 هزار جلد را به علاقه مندان عرضه می كنند.

وی افزود: كتاب های ارائه شده در نمایشگاه كتاب خراسان شمالی در 125 غرفه و با 40 درصد تخفیف در اختیار مردم قرار می گیرد.

به گفته وی 20 غرفه نمایشگاهی نیز برای فعالیت های جنبی در نمایشگاه پیش بینی شده است.

ثابتقدم وحید گفت: 20 درصد از ناشران حاضر در این نمایشگاه بومی استان هستند كه از خدمات خاص حمایتی برخوردار خواهند بود.

وی افزود: همچنین در راستای معرفی آثار نویسندگان خراسان شمالی، دو غرفه پیش بینی شده كه در آن كتب این افراد به فرهنگدوستان عرضه می شود.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: نمایشگاه بین المللی استان قادر به پاسخگویی استقبال انبوه ناشران كتاب برای حضور در این رویداد نیست.

حجت الاسلام 'ناصر هدایتی' اظهار داشت: كمبود فضای نمایشگاهی موجب شد تا این معاونت علیرغم میل باطنی خود از پذیرش برخی ناشران خودداری كند.

وی اضافه كرد: فضای نمایشگاه بین المللی استان در بجنورد دارای سه سالن هزار متری است، كه حجم تقاضای ناشران كشوری برای حضور در هفتمین نمایشگاه بزرگ كتاب استان بیشتر از فضای موجود بود.

معاون اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: در هفتمین نمایشگاه كتاب استان تلاش شد تا برخی نواقص سال های گذشته از جمله فروش بن به ادارات و سازمان های دولتی و مشكل تردد با تامین اتوبوس رفع شود.

وی افزود: برای جلوگیری از ازدحام شهروندان به منظور خرید بن كتاب نیز در نمایشگاه امسال سه كانكس برای فروش بن پیش بینی شده است.

هفتمین نمایشگاه كتاب خراسان شمالی هفتم تا سیزدهم شهریورماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی استان در تخته اركان بجنورد برپا می شود. ك/2

2712/626