۵ شهریور ۱۳۹۱، ۱۲:۱۳
کد خبر: 80292573
T T
۰ نفر

ترويج فرهنگ حجاب و عفاف يك وظيفه عمومي است

۵ شهریور ۱۳۹۱، ۱۲:۱۳
کد خبر: 80292573
ترويج فرهنگ حجاب و عفاف يك وظيفه عمومي است

دبير ستاد صيانت از حقوق شهروندي حمل و نقل و پايانه هاي همدان گفت: ترويج فرهنگ حجاب و عفاف يك وظيفه عمومي است.

به گزارش ایرنا 'محمد درگاهی' روز یكشنبه در جمع خبرنگاران افزود: به منظور ترویج و ارتقای ارزش فرهنگی اسلامی و اجتماعی حجاب و عفاف به عنوان یك وظیفه عمومی ستاد صیانت از حقوق شهروندی حمل و نقل و پایانه ها اقدام به تهیه و توزیع بروشوری با مضمون حجاب كرد.

وی اضافه كرد: این بروشور با بهره گیری از آیات، احادیث و مطالبی در خصوص تاریخچه حجاب، نقش حجاب در حفظ خانواده و دور نگاه داشتن جامعه از فساد ، منتشر شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس گفته بزرگان دین ، حجاب از بركات دین مبین اسلام است و همواره در طول تاریخ سپری در برابر تهاجم فرهنگی به حساب آمده ، بنابراین رعایت و تلاش در راستای ترویج این فرهنگ ضروری است .

درگاهی عفاف و حجاب را حیاتی ترین عامل برای كمال و رشد زنان دانست و گفت: رعایت این امر برای مردان نیز ضروری است و آنان باید با دقت در رفتار ، كلام ، نگاه و حتی پوشش به این امر توجه كنند.

وی رعایت حجاب و عفاف را عامل قبولی اعمال و مایه عزت جامعه برشمرد و افزود: هدف این مجموعه احترام به حقوق كاركنان نسبت به داشتن محیط كاری آراسته به اخلاق و شئونات اسلامی و تشویق و ترغیب مراجعان به رعایت شعائر اسلامی است .

وی افزود: پنج هزار نسخه از بروشور تهیه شده در سطح استان بین دفاتر شركت ها و پایانه های مسافربری و بین مسافرین در حال توزیع است.

7525/576