۲ شهریور ۱۳۹۱، ۱۶:۲۶
کد خبر: 80288571
T T
۰ نفر

13 پروژه عمراني در شهرستان نير به بهره‌برداري رسيد

۲ شهریور ۱۳۹۱، ۱۶:۲۶
کد خبر: 80288571
13 پروژه عمراني در شهرستان نير به بهره‌برداري رسيد

نير ، اردبيل - همزمان با نخستين روز از هفته دولت با حضور استاندار اردبيل بهره‌برداري از 13 پروژه عمراني در شهرستان نير آغاز شد.

سیدحمید عباداللهی فرماندار شهرستان نیر در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و با تبریك هفته دولت و روز كارمند گفت: برای اجرای این طرح‌ها 62 میلیارد و 633 میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

وی افتتاح آبدرمانی قینرجه ، بهسازی راه روستایی مهماندوست ، كوراییم ، زیرگذر تقاطع چای سقرلو ، فاز اول طرح هادی روستای ولی عصر ، دو هزار و یكصد واحد مقاوم سازی شده ، آبرسانی روستایی ، پروژه های توزیع نیروی برق ، میدان شهریار نیر ، اجرای لایه دوم آسفالت خیابان امام نیر و چند طرح جهاد كشاورزی را از جمله این پروژه های افتتاحی برشمرد.

وی با بیان این كه عمران و توسعه روستایی شهرستان نیر در سال‌های اخیر سرعت گرفته اظهار داشت: با توجه به این كه 74 درصد اهالی شهرستان نیر در روستاها هستند ضرورت خدمت‌رسانی بیشتر به آنها احساس می‌شود.

وی به سكونت 26 درصد جمعیت این شهرستان در مناطق شهری اشاره كرد و افزود: با توجه به این تناسب هم در بخش خدمات‌رسانی و هم توسعه عمران روستایی باید اقدام جدی و عاجل انجام شود.

فرماندار شهرستان نیر گفت: در زمینه برق‌رسانی و بهره‌مندی روستاییان از تلفن در این شهرستان به 100 درصد پوشش و ظرفیت بهره‌مندی رسیده‌ایم.

عباداللهی به اجرای طرح‌های ویژه برای بازگشت مجدد مردم از شهرها به روستاها اشاره كرد و اظهار داشت: رونق كشاورزی با احداث سدهای معیشتی و طرح‌های آبیاری می‌تواند به این توازن و توسعه پایدار در روستاها كمك كند.

فرماندار نیر در زمینه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شهرستان در حوزه گردشگری گفت: این شهرستان به دلیل واقع شدن در مدخل ورودی گردشگران به استان از قابلیت منحصر به فرد برخوردار است و امیدواریم با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در آبهای گرم و ابنیه تاریخی و مناطق دیدنی بتوانیم كارهای اجرایی را در این حوزه به نحو شایسته پیش ببریم.

7116/594/530