۲ شهریور ۱۳۹۱، ۱۳:۳۰
کد خبر: 80288298
T T
۰ نفر
داور جشنواره: هنرمندان نقش موثري در معرفي فرهنگ رضوي دارند

بيرجند - داور دومين جشنواره نقاشيخط و حروف نگاري رضوي در خراسان جنوبي گفت: هنرمندان نقش موثري درمعرفي فرهنگ منور رضوي دارند.

'محمد استانستی' در گفت و گو با خبرنگاران ، در خصوص نقش برگزاری جشنواره امام رضا(ع) در ترویج فرهنگ و معارف رضوی افزود: ایران به دلیل حضور امام رضا(ع) دارای فرهنگی عمیق تر بوده و مردم شور و اشتیاقی زیادی نسبت به این جشنواره داشته و رویكردهای فرهنگی آن را تعریف می كنند .

وی افزود: جشنواره رضوی با توجه به این رویكردها به وسیله ابعاد هنر تلاش زیادی انجام داده كه این رویكرد هنری به طور عالی در كشور برگزار شود.

داور جشنواره نقاشیخط و حروف نگاری رضوی با اشاره به اینكه هنر و هنرمندان با استفاده از ریشه‏های فرهنگی كه بیشتر جنبه مذهب و معنویت پیدا می‏كنند، گفت: صورتهایی مانند نقاشی، نقاشیخط، قصه‏نویسی، شعر و تئاتر به بیان نمادین مذهب پرداخته و هنر ایرانی به واسطه ریشه‏های پرباری كه در طول تاریخ داشته به نوعی برای رسیدن به اوج معنویت بسیار موثر هستند.

استانستی با اشاره به راهكارهای بهبود جشنواره رضوی در استان خراسان جنوبی اضافه كرد: موثرترین راه بر عهده رسانه بوده كه با استفاده از تمام ابزار پیام‏رسانی خود نزد مردم استان اطلاع‏رسانی كامل شود.

داور جشنواره نقاشیخط و حروف نگاری رضوی ادامه داد: یكی از مشكلات جشنواره عدم وجود و گسترش فضاهای حرفه ای هنری بوده كه هنرمندان استان بتوانند نقش موثر خود را در پیشبرد هنر معنوی به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینكه یكی از داوران جشنواره نقاشیخط است، گفت: جشنواره نقاشیخط با انتخاب آثاربرگزیده راه یافته به جشنواره در مرحله اول تا دهم شهریور انجام می شود و در مرحله نهایی در هفته پایانی شهریور ماه سال جاری با حضور هنرمندان برگزیده در بیرجند فرایند نهایی و عملی جشنواره اجرا خواهد شد.

وی گفت: آثار برگزیده در هردو مرحله توسط هنرمندان و اساتید برگزیده نقاشیخط كشور قضاوت و انتخاب خواهد شد و به هر نفر از افراد برگزیده به ترتیب مبالغ متفاوتی به عنوان هدیه اعطا خواهد شد.

دومین جشنواره ملی نقاشیخط و حروف نگاری رضوی از سری برنامه های دهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با گستره ملی همزمان با هفته كرامت در خراسان جنوبی برگزار می شود.110