۲۹ مرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۱۱
کد خبر: 80283761
T T
۰ نفر

سرعت پيشرفت ايران در صنعت هوافضا بسيار بالاست

۲۹ مرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۱۱
کد خبر: 80283761
سرعت پيشرفت ايران در صنعت هوافضا بسيار بالاست

تهران- عضو ستاد توسعه فناوري هوافضا گفت: به دليل شكل گيري صنعت هوافضا در دوره بعد از انقلاب اسلامي در كشور، صنعت و دانشگاه در اين حوزه با هم تعامل كامل دارند و سرعت پيشرفت كشور در صنعت هوافضا بسيار بالاست.

دكتر 'فتح الله امی' در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: در بخش هوافضا با توجه به اینكه ارتباط با صنعت بسیار نزدیك است و صنعت دانشگاه را كاملا درك می كند و نتایج دانشگاه به صنعت می رود، این بخش در صنعت بسیار كاربردی است.

وی افزود: علت ارتباط قوی میان صنعت و دانشگاه در بخش هوافضا این است كه این فناوری در كشور پایه گذری شد. از آنجا كه قبل از انقلاب هیچگونه خبری از فناوری فضایی در ایران نبود و این صنعت بعد از انقلاب اسلامی در كشور پایه گذار شد، كشورهای خارجی در ایجاد و اعمال محدودیت ها در این صنعت نقش نداشتند و از این رو سرعت پیشرفت در این صنعت در كشور بالا رفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های انجمن هوافضای ایران خاطرنشان كرد: بیش از 500 عضو حقیقی و حقوقی در انجمن هوافضای ایران مشغول به فعالیت هستند و انجمن در سال كنفرانس های علمی برگزار می كند چراكه در این كنفرانس ها ارتباطات علمی ایجاد می شود و مجموعه مقالات ارایه شده نشان می دهد كه چه افرادی در ایران در چه زمینه به فعالیت های علمی پرداخته اند.

امی گفت: در حال حاضر 20 نهاد آ موزش عالی در حوزه هوا فضا فعال هستند، هم اكنون 170 عضو هیات علمی، 1500 دانشجوی كارشناسی، 1000 دانشجوی كارشناسی ارشد و 1300 دانشجوی دكتری در حوزه های مختلف هوا فضا مشغول به فعالیت هستند.

وی در این باره افزود: همچنین سالانه 120 دانشجو فارغ التحصیل و وارد عرصه صنعت می شوند و تاكنون هم 1200 دانشجوی كارشناسی، 1800 دانشجوی كارشناسی ارشد و 150 دانشجوی دكتری در رشته هوافضا از دانشگاه های كشور فارغ التحصیل شده اند.

امی گفت: هم اكنون 33 هزار كارشناس هوا فضایی در این صنعت مشغول به فعالیتند و 5 قطب تحقیقاتی هوافضا، 6 انجمن علمی و 40 مركز دولتی و غیردولتی در حوزه هوا فضا فعال هستند.

علمی**9190** 1418
۰ نفر