۲۷ مرداد ۱۳۹۱، ۲۱:۵۴
کد خبر: 80281998
T T
۰ نفر
روز قدس گسترده ترين مناسبت سياسي و اجتماعي در جهان است

رشت - مدير كل اوقاف و امور خيريه گيلان گفت: روز قدس براي ايجاد همگرايي بين مسلمانان و آزادگان دنيا با هدف آزادي بيت المقدس و پايان اشغالگري رژيم صهيونيستي به گسترده ترين مناسبت سياسي و اجتماعي در جهان تبديل شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین 'ولی عادلی' در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس در شهرستان فومن اعلام مناسبت روز قدس به ابتكار امام خمینی (ره) را اقدامی ارزنده و یك سنت حسنه دانست و افزود: قدس شریف، مكانی مقدس بویژه برای پیروان دین اسلام است و قبله اول مسلمانان نیز به شمار می رود.

وی همچنین فلسطین را از محوری ترین مسائل جهان اسلام دانست و اظهار داشت: روز جهانی قدس یك مناسبت بسیار مهم است و افزون بر فلسطین شامل تمام ملت های مظلوم جهان می شود كه متحمل استكبار و گستاخی های صهیونیستی و آمریكایی هستند.

حجت الاسلام عادلی گفت: روز جهانی قدس كه از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شد؛ تاكیدی بر اهمیت ادامه مبارزه علیه بی عدالتی هاست.

وی افزود: روز قدس به عنوان یادگار جهانی امام خمینی (ره) فقط برای یادآوری اوضاع فلسطین نیست بلكه ابعاد گسترده تری دارد و شامل تمام مناطق محروم جهان می شود.

مدیر كل اوقاف و امور خیریه استان گیلان خاطرنشان كرد: تدابیر بسیار مهم معمار كبیر انقلاب اسلامی در اعلام آخرین جمعه ماه مبارك رمضان به عنوان روز قدس، مسئله فلسطین را احیا كرد.

بر اساس گزارش ایرنا ، قشرهای مختلف مردم روزه دار فومن اعم از پیر و جوان و زن و مرد در آخرین جمعه ماه مبارك رمضان با حضور گسترده خود در خیابان های این شهر و با سردادن شعارهای 'مرگ بر آمریكا' و ' مرگ بر اسرائیل' و همچنین 'حمایت از فلسطین، حمایت از اسلام است' و 'الله اكبر' به فرمان امام خمینی (ره) لبیگ گفته و حمایت خود را از مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین و انزجار مسلمانان از ظلم و استكبار جهانی اعلام كردند.

آنان حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس و دیگر عرصه های ملی و مذهبی را یك وظیفه مهم دینی عنوان و در پایان این راهپیمایی با شكوه، بر پشتیبانی همه جانبه از مردم مظلوم جهان بویژه فلسطین اشغالی تاكید كردند.

در این راهپیمایی'ناصر عاشوری' نماینده مردم در مجلس،'اسماعیل قربانزاده' فرماندار ، 'سید محمد صفوی' امام جمعه، مسوولان ادارات و نهادها، نیروهای نظامی ، انتظامی و بسیجیان شهرستان فومن نیز حضور داشتند.

فومن در 25 كیلومتری غرب مركز استان گیلان واقع است.ك/2

7294/695