۲۷ مرداد ۱۳۹۱، ۱۴:۴۸
کد خبر: 80281359
T T
۰ نفر
قطع ارتباط دولتهاي اسلامي با اسراييل، منجر به سقوط اين رژيم خواهد شد

قم - خطيب جمعه قم گفت: اگر كشورهاي اسلامي ارتباط اقتصادي، سياسي، فرهنگي و همه داد و ستدهاي خود را با رژيم صهيونيستي قطع كنند قطعا اين رژيم سفاك سقوط خواهد كرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله 'ابراهیم امینی' در خطبه های نمازجمعه قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) خاطرنشان كرد: مسلمانان باید به دولت های خود برای قطع ارتباط با رژیم صهیونیستی فشار وارد كرده و جنایات اسرائیل در سرزمین های اشغالی را افشا كنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: تاسیس اسراییل در حساس ترین مناطق جهان اسلام توطئه ای استكباری بود، آمریكا و انگلیس برای تامین منافع خود، این رژیم را با انواع سلاح های شیمیایی، هسته ای و حتی زیردریایی اتمی مجهز كردند.

آیت الله امینی گفت: هر چند به ظاهر آنها هدف از تاسیس اسراییل را تشكیل كشوری برای سكونت یهودیان بی وطن ذكر كرده اند ولی مقصود اصلی آنها در واقع دفاع از منافع نامشروع مستكبران و حفظ منافع آنها در منطقه بود.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی مانند برج مراقبتی برای تامین منافع استكبار جهانی عمل می كند، هر كجا توطئه ای سیاسی و یا ترور و جنایتی اعمال می گردد پای رژیم صهیونیستی در میان است و نمونه بارز آن ترور دانشمندان هسته ای ایران است.

آیت الله امینی افزود: اسرائیل با نقشه مستكبران در منطقه تاسیس شده و حفظ حیات آن نیز به همان نقشه ها نیاز دارد، بنابراین مسلمانان باید جدی تر وارد فاز مبارزه با اسرائیل شده و راهپیمایی روز قدس نیز هر سال باید گسترده تر و باشكوه تر برگزار شود.

وی گفت: بسیاری از مردم جهان هنوز به عمق فجایع و جنایات رژیم صهیونیستی آگاه نیستند بنابراین مسلمانان باید افشاگری كرده و مردم را از عملكرد این رژیم آگاه كنند.

آیت الله امینی در بخش دیگری از سخنان خود را اشاره به زلزله اخیر در استان آذربایجان شرقی از مسوولان و مردم خواست كه به یاری افراد آسیب دیده بشتابند و مشكلات آنها را در اسرع وقت برطرف نمایند. ك/4

7401 / 380/