نحوه و زمان توزيع كارت ورود به جلسه آزمون ادواري سراسري سنجش مهارت

تهران- رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور گفت: توزيع كارت ورود به جلسه آزمون ادواري سراسري سنجش مهارت از روز يكشنبه 29 مرداد ماه آغاز مي شود و تا ساعت 24 روز چهارشنبه يكم شهريور ماه ادامه دارد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور، 'كوروش پرند' افزود: داوطلبان شركت در آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت كه سوم شهریور ماه برگزار می شود باید برای دریافت كارت ورود به جلسه خود به نشانی اینترنتی http://advari.irantvto.ir مراجعه كنند و از طریق وارد كردن مشخصات فردی شامل نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه و كد ملی یا شماره پرونده و شناسه پرداخت كارت اعتباری كه پیشتر از طریق آن ثبت نام كرده اند، نسبت به دریافت كارت خود به صورت اینترنتی اقدام كنند.

معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی همچنین اظهار داشت: در راستای برنامه های عملیاتی اصلاح و بهبود روش ها، آزمون های ادواری متقاضیان سنجش مهارت به صورت هماهنگ و سراسری در كشور برگزار می شود كه مرحله كتبی آزمون روز جمعه سوم شهریور ماه در37حرفه همسان و282 حرفه غیر همسان در 31 استان كشور و در350حوزه امتحانی به صورت چهار گزینه ای برپا می شود.

وی ادامه داد: بیش از43هزار نفر در آزمون ادواری سنجش مهارت ماه ثبت نام كرده اند كه از این تعداد 31 هزار و 948 نفر مرد و11هزار و 184 نفر زن هستند كه تمهیدات لازم برای شركت این متقاضیان در آزمون فراهم شده است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور تصریح كرد كه به همراه داشتن اصل شناسنامه یا كارت ملی برای ورود به آزمون الزامی است و استفاده از تلفن همراه و تجهیزات متعلقه و ماشین حساب قابل برنامه ریزی در حین برگزاری آزمون اكیدا ممنوع است.

پرند درمورد اهداف برگزاری آزمون های سراسری سنجش مهارت به صورت سراسری گفت: طرح برگزاری آزمون های سراسری سنجش مهارت با اهداف اطلاع رسانی جامع و ایجاد وحدت رویه، ارتقای كیفیت فرآیند سنجش مهارت، اعتبار بخشی به تجارب فنی و حرفه ای افراد، بسترسازی تحقق دولت الكترونیك و توسعه و بهبود خدمت رسانی به مخاطبان اجرایی می شود.

وی به مراحل اجرای آزمون های ادواری سنجش مهارت اشاره كرد و یادآور شد: آزمون هر حرفه شامل دو مرحله كتبی و عملی است. متقاضیان پس از آزمون كتبی و كسب نمره قبولی بر اساس برنامه زمانبندی مندرج در جدول شماره یك دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون ادواری سنجش مهارت برای شركت در آزمون عملی به حوزه های تعیین شده مراجعه كنند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور، حدنصاب نمره قبولی در آزمون كتبی 50 از 100 و در آزمون عملی 70 از 100 عنوان كرد كه شرط قبولی نهایی برای دریافت گواهینامه مهارت كسب حداقل نمره معدل 70 از 100 است.

پرند، همچنین درمورد نحوه اعلام نتایج آزمون های ادواری سراسری سنجش مهارت گفت: نتایج این آزمون ها از طریق پایگاه اطلاع رسانی و سایر سامانه های اطلاع رسانی تا نیمه شهریورماه اعلام می شود كه قبول شدگان مرحله كتبی در آزمون عملی شركت می كنند كه در صورت قبولی برای آنان گواهینامه مهارت پس از طی مراحل قانونی صادر و مطابق برنامه اعلامی ادارات كل آموزش فنی و حرفه ای استانها توسط مركز تشكیل پرونده تحویل متقاضی می شود.

وی با یادآوری تشكیل ستاد پاسخگویی آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت گفت: درصورتی كه متقاضیان ثبت نام با مشكلی برای ثبت نام اینترنتی آزمون سنجش مهارت مواجه شوند، می توانند با شماره تلفن 32519616- 026 تماس بگیرند

اقتصام/ 9123**1336