۲۵ مرداد ۱۳۹۱، ۱۵:۴۳
کد خبر: 80278423
T T
۰ نفر
اشتباه رييس جلسه در  تعداد نمايندگان مجلس!

تهران-'محمد حسن ابوترابي فرد' در حالي كه نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي 286 نماينده دارد، در يكي از راي گيري ها به اشتباه، تعداد نمايندگان مجلس را 297 نفر اعلام كرد!

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ساعت 8:30 دقیقه به ریاست 'علی لاریجانی' آغاز شد.

نمایندگان پیش از آن در جلسه غیر علنی شركت كردند و لاریجانی گزارشی از سفر یك روزه خود به مناطق زلزله زده شهرستان های اهر، هریس و ورزقان ارایه كرد.



* منتخبان ملت امروز ادامه بررسی جزییات طرح وضعیت استخدامی معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را در دستور كار خود داشتند.

'عباس مقتدایی' سخنگوی كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در هنگام بررسی این طرح پشت تریبون مجلس رفت و گفت: در بخش هایی از این طرح ابهام هایی وجود دارد كه رییس مجلس با لبخند خطاب به وی گفت: شما باید از نظر كمیسیون دفاع كنید، ولی این كار را نمی كنید!

پس از سخنان رییس مجلس، جزییات این طرح و پیشنهادهای برخی از نمایندگان مورد اعتراض بسیاری از اعضای این كمیسیون قرار گرفت. آنان تاكید داشتند كه این طرح با طرح تصویب شده در كمیسیون متفاوت است.

لاریجانی نیز پس از صحبت های اعضای كمیسیون، بررسی طرح را به جلسه دیگری موكول كرد و گفت: این طرح شبهه دارد و این برای نخستین بار است كه این مساله در مجلس رخ داده است كه طرح تصویبی در كمیسیون با طرح بررسی شده در صحن متفاوت است!



**'محمد حسن ابوترابی فرد' كه ریاست ساعاتی از جلسه علنی امروز مجلس را بر عهده داشت در یكی از رای گیری ها به جای آن كه تعداد آرای ماخوذه را 186 نفر اعلام كند گفت:تعداد آرای ماخوذه 297 نماینده. این در حالی است كه مجلس نهم در محموع 286 نماینده دارد.



** 'حسن كامران' نماینده اصفهان نیز در مجلس در هنگام بررسی طرح استفساریه مربوط به جانبازان، گفت: برخی دستگاه ها مریض هستند كه اقدامات مربوط به استخدام جانبازان را انجام نمی دهند.



** گفت و گوی تلفنی امروز حمید رسایی در صحن علنی نیز وی را از تذكر بازداشت.

هنگامی كه یكی از اعضای هیات رییسه مجلس از رسایی نماینده تهران خواست تذكر خود را بیان كند، وی به دلیل صحبت كردن با تلفن همراهش گفت: تذكری ندارد!



**جلسه علنی امروز مجلس ساعت 13 پایان یافت و نمایندگان سه هفته به تعطیلات تابستانی رفتند.

مجلس شورای اسلامی از 28 مرداد تا 18 شهریور جلسه علنی ندارد.

سیام/9121**1336