۲۵ مرداد ۱۳۹۱، ۱۵:۱۴
کد خبر: 80278350
T T
۰ نفر
روحانيون سني خراسان شمالي: روز قدس نماد شكست دشمنان اسلام است

بجنورد - روحانيون اهل سنت خراسان شمالي بر حضور در راهپيمايي روز قدس تاكيد و بيان كردند كه روز جهاني قدس به نماد ماندگار شكست دشمنان اسلام تبديل شده است.

امام جماعت روستای سنی نشین و مرزی 'یكه سعود' از توابع بخش راز و جرگلان بجنورد در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: روز قدس میراثی گرانبها و نشانه عمق دوراندیشی و هوشمندی بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) است كه بیانگر اعتقاد و پایبندی به اندیشه وحدت و انسجام اسلامی در مقابل زورگویان عرصه جهانی می باشد.

آخوند 'محمد درخشان' افزود: در این روز بزرگ مردان و زنان مسلمان با حضور در راهپیمایی حمایت از آرمانهای فلسطین اتحاد و همبستگی خود را به نمایش می گذارند.

وی گفت: این روز تاریخی تاییدی بر حقانیت حركتها و جنبشهای مردمی در كشورهای مسلمان و ملل آزادیخواه جهان در حمایت همه جانبه از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین است.

او اظهار داشت: روز قدس در ابعاد داخلی نیز نماد دیگری از وحدت همه دوستداران و علاقه‌ مندان به اقتدار و استحكام نظام جمهوری اسلامی است.

این روحانی اهل سنت بر وحدت شیعه و سنی تاكید و بیان كرد:‌ روز قدس بهترین فرصت برای نمایش اتحاد و همدلی ملت ایران در برابر مستكبران عالم و نیز حمایت همه جانبه از مردم بی دفاع فلسطین است.

وی حضور گسترده ملت ایران اسلامی در مراسم روز قدس را پاسخی به ندای معمار كبیر انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: حضور ملت در صحنه و لبیك گفتن به دعوت حضرت امام راحل ضرورتی دینی و الهی است.

آخوند درخشان گفت: ملت ایران اسلامی تاكنون در حركت خود در مسیر انقلاب با وجود توطئه های همیشگی دشمنان در اعمال فشار اقتصادی، تهدید نظامی و فتنه‌انگیزی، مصمم بوده است.

یكی دیگر از روحانیان اهل سنت در خراسان شمالی نیز از مردم به خصوص برادران اهل سنت در این استان خواست تا در راهپیمایی روز جهانی قدس پرشورتر از سالهای قبل شركت كنند.

آخوند 'نیازگلدی فروزش' گفت: این رخداد مهم تاریخی كه در سراسر جهان اسلام و حتی كشورهای غیراسلامی همزمان با آخرین جمعه ماه مبارك رمضان برگزار می شود پیام بیداری ملتها است.

وی افزود: جهان اسلام در این روز خواستار آزادی بیت المقدس و تمامی سرزمینهای اشغالی مسلمانان است و اعتراض خود را علیه ظلم، تجاوز و برتری طلبیهای رژیم صهیونیستی ابراز می كند.

او گفت: مسلمانان با شركت در این راهپیمایی و حمایت از مردم ستمدیده فلسطین اقتدار خود را به نمایش می گذارند و به جهانیان نشان می دهند كه شیعه و سنی همیشه با هم وحدت و اتحاد دارند.

وی افزود: روز قدس نمادی انكار ناشدنی از بیداری و آگاهی جهان اسلام و ملتهای مسلمان است.

او اظهار داشت: یكی دیگر از پیامهای حضور مردم در راهپیمایی روز قدس دادن روحیه ایستادگی به مردم فلسطین است تا در ادامه مبارزه احساس بی پشتوانگی نكنند.

امام جمعه دهستان جرگلان نیز گفت: روز جهانی قدس باید به صحنه نمایش نفرت عمومی از صهیونیستها و حمایت قاطع از آرمان مردم فلسطین تبدیل شود.

آخوند 'رحیم صمدی' نامگذاری جمعه آخر ماه مبارك رمضان به عنوان روز قدس را اقدامی بسیار ارزشمند از سوی امام راحل خواند و اظهار داشت: روز جهانی قدس روز دفاع از ارزش های دینی و همبستگی مسلمانان است.

وی افزود: فلسطین نماد عزت و استقلال مسلمانان می باشد و به دلیل همین اهمیت است كه دشمن تلاش می كند تا رژیم غاصب صهیونیستی را در این منطقه حفظ كند.

او با تاكید بر حضور و مشاركت گسترده مردم برای خلق حماسه ای دیگر در روز جهانی قدس اظهار داشت: مردم همواره و در تمام مناسبتهای ملی و مذهبی حضوری قابل توجه در صحنه داشته اند و انتظار می رود كه در روز قدس امسال نیز این حضور را به نمایش بگذارند.

این روحانی اهل سنت افزود: از نگاهی دیگر روز قدس روزی جهانی است و روزی نیست كه تنها به قدس اختصاص داشته باشد بلكه روز مقابله مستضعفان با مستكبران است.

وی گفت: بزرگداشت روز جهانی قدس علاوه بر آنكه بیانگر دفاع ملت ایران از ندای مظلومانه مردم فلسطین است، حمایت از مسلمانانی است كه در اقصی نقاط جهان ندای 'هیهات من الذله' را سر داده اند و در واقع رویكرد ظلم ستیزی مسلمانان را به نمایش می گذارد.

حدود 10 درصد از جمعیت 867 هزار نفری خراسان شمالی را تركمنهای اهل سنت تشكیل می دهند كه در شهرستانهای بجنورد و مانه و سملقان سكونت دارند. ك/4

7184/626
۰ نفر