۲۳ مرداد ۱۳۹۱، ۲۱:۳۶
کد خبر: 80275047
T T
۰ نفر
خطوط گاز 24 روستاي زلزله زده قابل راه اندازي نيست

اهر، تبريز- مديرعامل شركت گاز آذربايجان شرقي گفت: از 74روستاي آسيب ديده از زلزله در اهر و هريس و ورزقان ، گاز 24 روستا وصل نشده و قابل راه اندازي نيست.

ولی الله دینی روز دوشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا ایرنا افزود: در روستاهایی كه تركیدگی زیاد بوده در اثر ریزش آوار و گاز آنها قطع است و تا وصل كامل گاز این روستاها انشعاب موقت واگذار خواهیم كرد.

وی با اعلام آمادگی این شركت در وصل جریان گاز مشتركان در كمترین زمان ممكن، از حادثه ‌دیدگان درخواست كرد از دست‌ كاری خودسرانه علمك‌ های گاز خودداری كنند و تا نشت‌ یابی و كنترل انشعابات و اطمینان از نبود نشتی از سوی گروه ‌های متخصص امر صبوری كنند.

دینی همچنین گفت: 30 گروه در قالب 18 گروه نشت‌ یابی و 12 گروه تعمیراتی و عملیاتی به مناطق زلزله‌زده اعزام شده است.

وی با اشاره به فقدان آسیب دیدگی شبكه گازرسانی استان آذربایجان شرقی براثر زلزله ادامه داد: شبكه گازرسانی استان آسیبی ندیده و تاكنون گزارشی مبنی بر انفجار یا مسمومیت مردم از طریق نشست گاز گزارش نشده است.

عصر روز شنبه دو زمین لرزه به بزرگی 6.2 و شش درجه در مقیاس امواج درونی زمین ˈ ریشتر ˈ شهرستان های اهر، ورزقان و هریس در آذربایجان شرقی را لرزاند.

این سه شهرستان به ترتیب با 150 و 50 و 62 هزار نفر جمعیت در 116، 97 و 110 كیلومتری شمال شرقی تبریز مركز استان قرار دارند.

7225/587 ** 1917
۰ نفر