۲۳ مرداد ۱۳۹۱، ۱۵:۳۴
کد خبر: 80274529
T T
۰ نفر
همايش بين المللي بيداري اسلامي و استقلال فلسطين در اندونزي آغاز شد

كوالالامپور- در آستانه روز جهاني قدس، همايش بين المللي بيداري اسلامي، آزادي و استقلال فلسطين با پيام كتبي 'مرزوكي علي' رييس مجلس نمايندگان اندونزي روز دوشنبه در شهر جاكارتا پايتخت اين كشور كار خود را آغاز كرد.

به گزارش ایرنا از جاكارتا، در این همایش، صاحبنظران و اندیشمندان به بررسی آینده فلسطین و راهكارهای استقلال این كشور با توجه به موج بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه می پردازند.

علاوه بر رییس مجلس نمایندگان اندونزی كه دیدگاههای خود را در قالب پیام به سمع حاضران رساند، همچنین قرار است 'عمر شهاب' رییس هیأت مؤسس گروه سازمان اهل البیت (ع) اندونزی، محمود فرازنده سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی و 'مجتهد هاشم' رییس سازمان صدای فلسطین به طرح دیدگاههای خود بپردازند.

از جمله برنامه های حاشیه این سمینار، نمایش فیلم مستند و اجرای گروههای هنری با موضوع بیداری اسلامی و استقلال فلسطین اعلام شده است.

از آنجایی كه آخرین روز جمعه ماه مبارك رمضان سال جاری با عنوان روز قدس در عین حال با عید سعید فطر همزمان شده و نظر به سنت دیرینه مسلمانان اندونزیایی مبنی بر بازگشت به زادگاههای خویش، برنامه های مرتبط با روز قدس چند روز زودتر در شهر جاكارتا برگزار می شود.

همچنین قرار است روز جمعه 27 مرداد كه با روز استقلال اندونزی مصادف شده است، مراسم روز قدس در شهر 'جوكجاكارتا' ی اندونزی برگزار شود.

آساق**335**1504**1577