۲۳ مرداد ۱۳۹۱، ۱۴:۱۲
کد خبر: 80274297
T T
۰ نفر
مساله فلسطين با به قدرت رسيدن اسلامگرايان احيا شده است

تهران- نماينده جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) در تهران با يادآوري موضوع بيداري اسلامي در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا گفت: مساله فلسطين با به قدرت رسيدن اسلامگرايان احيا شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'خالد القدومی' صبح امروز - دوشنبه - در همایش مقاومت، بیداری اسلامی و آزادی فلسطین افزود: امام خمینی (ره) بدرستی فلسطین را مساله اول جهان اسلام می دانستند زیرا كه تنها فلسطین و قدس شریف است كه می تواند تمام مسلمانان را متحد سازد.

وی بیداری اسلامی را فرصتی گرانبها برای كشورهای اسلامی و عربی توصیف كرد و اظهار داشت: بیداری اسلامی فرصتی تاریخی به ما نخبگان جنبش های مبارز اعطا كرده است و نباید نسبت به آن بی تفاوت باشیم و منتظر تاریخ بمانیم؛ زیرا تاریخ به ما رحم نخواهد كرد.

نماینده جنبش حماس در تهران با بیان اینكه تغییر و تحولات در كشورهای عربی مثبت است اما نیاز به زمان دارد، اضافه كرد: طرف مقابل ما در كمین نشسته تا سمت و سوی تحولات بیداری اسلامی را به جهتی پیش ببرد كه هیچ ارتباطی با فلسطین نداشته باشد.



*** صهیونیست ها امروز از اظهارات دبیر كل حزب الله لبنان به خود می لرزند

حسین شیخ الاسلام دبیركل دبیرخانه حمایت از انتفاضه فلسطین در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش، شكست رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه لبنان را 'شكستی راهبردی' دانست و گفت: وقتی كه رژیم صهیونیستی ایجاد شد، دو خط آبی بر روی پرچم آن قرار داشت به نشانه نیل تا فرات، و اگر پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) نبود، شاید این امر محقق می شد.

وی با بیان اینكه اسلحه متعارف رژیم صهیونیستی دیگر تهدیدی برای كشورهای اسلامی نیست، تصریح كرد: وزیر دفاع رژیم اشغالگر قدس در سال 1974 با تكبر می گفت تمام پایتخت های عربی در تیررس اسرائیل است اما امروز از اظهارات دبیركل حزب الله لبنان به خود می لرزد.

شیخ الاسلام اظهار داشت: برنارد لوئیس در مصاحبه ای می گوید اگر اسرائیل بخواهد نجات پیدا كند، جنگ شیعه و سنی تنها راه آن است.

وی اضافه كرد: صهیونیست ها زمانی می خواستند جنگ عربی- اسرائیلی را به جنگ فارسی- عربی تغییر دهند كه موفق نشدند و اكنون نیز در تلاشند تا جنگ شیعه و سنی را در منطقه ما ایجاد كنند.

سیام** 9129**1572
۰ نفر