۲۳ مرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۵۲
کد خبر: 80274042
T T
۰ نفر

شناسنامه شهيد صادر مي شود

۲۳ مرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۵۲
کد خبر: 80274042
شناسنامه شهيد صادر مي شود

تهران - رييس سازمان ثبت احوال كشور گفت: به زودي شناسنامه شهيد با هماهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران در كشور صادر مي شود.

' محمد ناظمی اردكانی ' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با بیان اینكه این شناسنامه به خانواده شهید اهدا می شود، افزود: در شناسنامه شهید تاریخ ولادت، روز شهادت و محل شهادت شهید قید می شود.

این مقام مسوول در سازمان ثبت احوال در ادامه گفت: یكی از مهم ترین اقدامات این سازمان در سالجاری رونمایی از اسناد سجلی برخی از شهدا، بزرگان و شخصیت های ملی است.

وی با بیان اینكه شهدا همواره در یاد و خاطره ایرانیان خواهند ماند، اظهار داشت: به زودی گنجینه اسناد هویتی شهدا ایجاد می شود.

ناظمی اردكانی در ادامه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی آرشیو الكترونیكی اسناد در 27 استان كشور، گفت: جلوگیری از تخریب اسناد و افزایش دقت از مزایای آرشیو الكترونیكی است.

وی با بیان اینكه دفاتر پیشخوان دولت، خدمات سازمان ثبت احوال را با سرعت و كیفیت مطلوب ارائه می دهد، افزود: ایجاد حدود 140 دفتر پیشخوان دولت باعث كاهش تصدی گری دولتی در اجرای خدمات مربوط به مردم شده است.

این مقام مسوول در سازمان ثبت احوال از صدور كارت ملی هوشمند خبر داد و اظهار داشت: صدور این كارت برای ایرانیان تا سال آینده اجرایی می شود.

ناظمی اردكانی، صدور شناسنامه های مكانیزه را گامی دیگر از موفقیت های ثبت احوال بیان كرد و افزود: در شناسنامه مكانیزه بر خلاف شناسنامه های فعلی كه تمام مشخصات سجلی افراد به صورت دست نویس است، این مشخصات تایپ می شود و علاوه بر آن این شناسنامه دارای باركدی است كه ضریب امنیت آن را بالابرده است.

به گفته وی، همه ادارات ثبت احوال در سراسر كشور به تجهیزات فنی صدور شناسنامه رایانه ای مجهز و انتظار می رود تعویض شناسنامه ایرانیان به مرور و طی برنامه ای پنج ساله صورت گیرد.

اجتمام **9022 ** 1569
۰ نفر